۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
کد خبر: 305844

این روزها دفاتر مشاور املاک پر مشتری است اما مراجعه‌کنندگان افرادی هستند که هنوز تصمیم خود را برای خرید نگرفته‌اند و به دلیل کاهش قیمت‌ها به‌دنبال موردهای ویژه با تخفیف‌های خوب هستند.

حضور خریدار نماها در بازار مسکن

به نوشته دنیای اقتصاد،یکی از مشاوران املاک در این رابطه می‌گوید: بیشتر مراجعه‌کنندگان برای آگاهی از وضعیت بازار به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند و جمعیت تماشاگران از جمعیت خریداران واقعی بیشتر است. او به موردی اشاره می‌کند که یک خریدار 2 بار در هنگام امضای قرارداد جا زده و در نهایت هم خریدی انجام نداده است.

آپارتمانی 70 متری، 10 ساله در منطقه پونک به قیمت متری 4میلیون و 200 هزار تومان برای فروش گذاشته شده بود که در مرحله اول فروشنده حاضر شد قیمت خود را به متری 4 میلیون تومان کاهش دهد.

اما خریدار به این میزان تخفیف راضی نشد و حتی با چانه‌زنی‌های بسیار قیمت را به متری 3 میلیون و 850 هزار تومان هم رساندیم. در نهایت این خریدار در مرحله امضا از خرید منصرف شد.

به گفته این فعال بازارمسکن در غرب تهران مشابه این خریدار که منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند بسیارند. خریدارانی که به استناد پیش‌بینی‌های غیررسمی گمان می‌کنند در نیمه‌دوم می‌توانند خرید بهتری انجام دهند و منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند.

بنابراین معاملاتی که به دلیل تخفیف کم یا حاضر نشدن فروشنده به کاهش قیمت در مرحله تنظیم قرارداد به هم می‌خورند در این مدت افزایش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.