فرمانده نیروهای زمینی ارتش عراق روز یکشنبه گفت که ۲۰۰عنصر گروه تروریستی داعش در عملیات نظامی در غرب شهر سامرا در استان صلاح الدین در شمال عراق، به هلاکت رسیده اند.

هلاکت ۲۰۰ داعشی در عملیات ارتش عراق در سامرا

به گزارش ایرنا به نقل ازپایگاههای خبری الیوم السابع و عربی 21، سرتیب «جلال توفیق» فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق همچنین از بازداشت 16 عضو این گروهک خبر داد که در میان آنها شهروندان اردن و دیگر کشورهای آسیایی به چشم می خورند.
وی افزود: در این عملیات، تعداد زیادی از مخفیگاه ها، سلاح ها و انبار مهمات این گروه منهدم شد و چندین قبضه اسلحه و مهمات نیز به غنیمت گرفته شد.
این مقام ارشد ارتش عراق افزود: تیپ 15ارتش پس از پایان این عملیات تا اردوگاه التاجی عقب نشینی کرده و دیگر نیروهای امنیتی و پلیس عراق در طول خط راهبردی نفتی مستقر خواهند شد.
وی یادآورشد که نیروهای ارتش و پلیس عراق، نسبت به شهر سامرا مواضع دفاعی اتخاذ کرده اند تا هرگونه حملات احتمالی را به این شهر خنثی کنند.
توفیق با تاکید اینکه نیروهای شرکت کننده در این عملیات به نزدیکی دریاچه ثرثار رسیده اند، افزود: ارتش به دلیل نداشتن نیروی کافی، نتواست در این منطقه باقی بماند.
وی ادامه داد: همچنان تروریست های داعش را با عملیات نظامی و حملات هوایی تعقیب خواهیم کرد و هرگز اجازه نخواهیم داد که شهر سامرا توسط حملات داعش تهدید شود.
بخش غربی شهر سامرا واقع در استان صلاح الدین با استان الانبار در غرب عراق همسایه است که گروهک داعش بخش هایی از آن را اشغال کرده است.

** هلاکت 22 داعشی در استان دیاله عراق 
پلیس عراق همچنین از هلاکت 22 عنصر گروه تروریستی داعش در حملات هوایی به منطقه جبل حمرین در شمال شرقی شهر بعقوبه در استان دیاله خبر داد.
در این حملات همچنین 5 دستگاه خودروی نظامی داعش منهدم شد.

** اعدام 3 شهروند عراقی در استان صلاح الدین
منابع محلی در استان صلاح الدین عراق روز یکشنبه از اعدام 3 شهروند عراقی به اتهام انتقال مخفیانه اعضای خانواده های برخی از نیروهای امنیتی عراق به خارج از شهرستان الشرقاط در شمال این استان خبر دادند.
در ماه های اخیر و پس از این که شهرستان الشرقاط در ماه گذشته به اشغال کامل گروه ترویستی داعش درآمد، این گروه تعداد بی شماری از شهروندان را با بهانه های واهی اعدام کرده است.

** کشته شدن یک تن در انفجار بمب در شمال بغداد 
منابع آگاه گفتند که بر اثر انفجار روز یکشنبه یک بمب کنار جاده ای در منطقه حسینیه الراشدیه در شمال بغداد، یک غیرنظامی کشته و 3 شهروند دیگر زخمی شدند. 
در هفته های اخیر بغداد شاهد اعمال خشونت آمیز زیادی چون انفجار خودروهای بمب گذاری شده، بسته های انفجاری، عملیات تروریستی و حملات مسلحانه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.