وزیر کشور دیروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت(پاد) دست به پیش‌بینی عجیبی زده و طول عمر دولت روحانی را ۸ سال دانسته و در پاسخ به خبرنگار این پایگاه گفته است: ...

آقای وزیر! به فکر کیفیت دولت باشید مردم درباره عمر آن تصمیم می گیرند

 عمر این دولت، به نیمه نرسیده، یک چهارم آن سپری شده! آقای روحانی قرار است ۸ سال رئیس جمهور باشند!

اینکه یک وزیر از رئیس خود حمایت کند، موضوع بدی نیست، اما واقعیت آن است که برخی حرف‌ها از برخی وزرا باید با دقت بیشتری بیان شود. وزیر کشور مجری انتخابات است و هرگونه اظهار نظری دراین خصوص قطعاً شایبه‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

رحمانی فضلی اگرچه پیش از این سابقه وزارت نداشته است، اما حتماً می‌داند که جایگاه وزیر کشور در قوانین ما یک جایگاه ویژه است و سخنانش هم بخصوص در مورد انتخابات مورد توجه و تفسیرهای خاصی قرار خواهد گرفت. تفسیرهایی که به دلیل تفاوت‌های حزبی و گروهی کشورما دارای تنوع زیادی هم خواهد بود.

وزیر کشور مسؤول برگزاری انتخابات است واگرچه آقای رحمانی فضلی سخنان خود را با خنده به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفته و احتمالاً هیچ نظر سویی نداشته است، اما به هر حال ایشان وزیر کشور است و پیش بینی نتایج انتخابات هرچند درست هم از آب درآید، اما می‌تواند واکنش گروه‌های مختلف و حتی تحلیل‌های ناصوابی را به دنبال داشته باشد.

اکنون سؤال اینجاست که وزیر کشور از کجا و بر اساس کدام تحلیل توانسته است، نتایج انتخابات دو سال آینده را پیش بینی کند؟

آیا ایشان به اطلاعات و نظر سنجی‌های خاصی دسترسی دارد که دیگران از آن بی‌اطلاعند؟

اگر کسی امروز به جناب وزیر بگوید از کجا چنین تحلیلی را ارایه کرده‌اید، پاسخ او چیست؟ آیا خواهد گفت من خواست قلبی‌ام را گفته‌ام یا اینکه او چیزی می‌داند که دیگران نمی‌دانند؟

وزیر کشور همانطور که از نام او نیز مشخص است، مقامی است که سهم به سزایی در اداره امور اداری کشور در حیطه استانداران و فرمانداران دارد و این افراد دقیقاً همان کسانی هستند که انتخابات را برگزار کرده و مجری این مهم در کشور هستند. اکنون باید بپرسیم صحبتهای آقای رحمانی فضلی چه پیامی را به آنها منتقل خواهد کرد؟ این در حالی است که قطعاً فرمانداری‌ها، بخشداران و استانداران نباید هیچ پیام خاصی دریافت کنند.

البته هیچ کس در مورد دولت‌ها و علاقه شخصی به آنها بی‌طرف نیست و این یک امر طبیعی است، اما آنچه در تمام دموکراسی‌ها بر آن تأکید می‌شود، عدم دخالت دادن این نظر شخصی در برگزاری انتخابات و گرایش‌های دولتی است. دولت واقعاً و در عمل باید بی‌طرف باشد و اشکالی هم ندارد که 4 سال یا 8 ساله بشود، اما این تعدد سالها نیست که تاریخ ذهنی مردم را می‌سازد، بلکه نوع رفتار دولتمردان است که مورد قضاوت تاریخ قرار خواهد گرفت.

دولت شهید رجایی مدت زیادی عمر نکرد، اما آنچه از او باقی ماند از دولت‌های چندین ساله این کشور باقی نمانده است، از این رو، به آقای رحمانی فضلی هم توصیه می‌کنیم به جای فکر کردن به طول عمر و کمیت دولت به عرض و کیفیت آن بیندیشند و درباره پهنای آن فکر کند. این مردم هستند که درباره ماندن یا نماندن یک دولت تصمیم می‌گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.