یک رسانه غربی با اشاره به افزایش محبوبیت «برنی ساندرز» در میان طرفداران حزب دموکرات آمریکا از کاهش شانس هیلاری کلینتون برای انتخاب شدن به عنوان نامزد اصلی این حزب در اننتخابات سال آینده خبر داد.

احتمال راه نیافتن کلینتون به دوراصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، در حالیکه خبرهایی در مورد آماده شدن «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا، برای اعلام نامزدی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا منتشر شده سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: آخرین نظر سنجی ها حاکی از آن است که «برنی ساندرز»  به سرعت در حال نزدیک شدن به هیلاری کلینتون است. آیا کلینتون بار دیگر در همان انتخابات درون حزبی حذف می شود؟

بر اساس آخرین نظرسنجی های انجام شده، در حال حاضر محبوبیت ساندرز فقط هفت درصد از کلینتون کمتر است که در صورت ادامه روند فعلی باید انتظار داشت این دو در رقابتی شاننه به شانه وارد انتخابات درون حزبی شوند. 

بر اساس نظرسنجی موسسه Iowa poll محبوبیت کلینتون ۳۷ و محبوبیت ساندرز ۳۰ درصد است. 

لازم به ذکر است برخی از رسانه ها از ساندرز به علت مواغعش با عنوان «آقای خاص حزب دموکرات» یاد می کنند. 

ساندرز سناتور ایالت ورمونت در سنای ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۰۷ به‌عضویت این مجلس درآمد. وی در زمرهٔ سناتورهای گروه اول است که تنها دو سال در سنا حضور دارند و در انتخابات بعدی نیز مجدداً می‌توانند شرکت کنند و تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ در این مجلس خواهد بود.

سندرز خود را یک سوسیال دموکرات می‌داند و از توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشورهای ۱+۵ نیز حمایت کرده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.