قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز ملی صنعت چاپ،‌ دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ با حضور جمعی از مسوولین کشوری و استانی در تبریز برگزار می‌شود.

دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در تبریز برگزار می‌شود
به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: تبریز شهر اولین‌ها و بنیانگذار صنعت چاپ در ایران و همواره منشاء تحرک، پویایی و گسترش علم، فرهنگ و هنر این مرز و بوم و ناطق خاموش کالاهای فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در استان افزود: خوشبختانه صنعت چاپ در استان جایگاه خود را یافته و و همه پذیرفته‌اند که چاپ یک صنعت فرهنگی فرابخشی است و همه صنایع برای بقای خود به چاپ نیاز دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: از نکات قابل توجه در صنعت چاپ، صنعت بسته‌بندی است که همه حوزه‌های اقتصادی وابسته به این حوزه صنعت چاپ است.

صفی‌پور افزود: یازدهم شهریور روز جهانی صنعت چاپ نامگذاری شده است; سهم این صنعت در تکوین و تکامل تمدن بشری بسیار حائز اهمیت است تا جایی که یکی از علل پیشرفت برق آسای تمدن جدید غرب، گسترش صنعت چاپ است.

وی همچنین روز ملی صنعت چاپ را فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاشهای بی‌وقفه خادمان این عرصه عنوان و تبیین کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره از فعالان و پیشکسوتان حوزه‌ی چاپ و نشر استان نیز تجلیل خواهد شد.

براساس این گزارش، دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ یازدهم شهریورماه سال جاری ساعت 17 در محل سالن همایش‌های اداره کل استاندارد واقع در فلکه هتل مرمر در اول ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.