قدس آنلاین :کارشناس محیط زیست خراسان رضوی : محیط زیست استان برنامه های بلند مدتی برای کاهش آلودگی هوا دارد

برنامه های بلندمدت محیط زیست خراسان رضوی برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش قدس آنلاین – خراسان رضوی، فرخ لقا امینی ، کارشناس محیط زیست درگفتگو با خبرنگار ما گفت:کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا با ریاست استانداری تشکیل شده است.

امینی افزود: این کارگروه  برای رفع معضلات بخش  هوا و محیط زیست با همکاری ارگانهای مختلف ، وظایف  گزارش  و پایش را برعهده دارد.

وی گفت:محیط زیست بازخورد این گزارشها را در کنار پارامترهای جوی قرارمی دهد و در برنامه های بلند مدت خود منظور می کند.

کارشناس محیط زیست افزود:محیط زیست برنامه بلند مدت کشوری برای کاهش آلودگی هوا  دارد که در دوره های زمانی کوتاه به شکل مقاطع تعیین شده، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام می کند.

امینی گفت: بخشی ازاین برنامه ها مانند تعویض خودروهای فرسوده و گازهای آلاینده های شهری که آلودگی های هوای شهری را به دنبال دارد ؛نیازمند اعتباراتی برای فرهنگسازی است.

وی افزود: متاسفانه برنامه هایی مثل تعویض خودروهای فرسوده به کندی انجام می شود و لازمست که سازمان حمل و نقل و ترافیک واتوبوسرانی و تاکسیرانی نسبت به جدی تر شدن موضوع تعویض خودروهای فرسوده و کاهش آلاینده ها اقدام جدی تری داشته باشند.

امینی گفت: اداره کل محیط زیست استان نیز برنامه های کلانی را برای آب، پسماند و صنایع و کود و سم دردستور کار دارد.

وی درپایان از شهرداری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواست، نسبت به تعویض خودروهای فرسوده  زودتر اقدام کند، زیرا که تجمع این خودروها در اطراف حرم مطهر و سطح مشهد، سبب آلودگی هوا شده که سلامت زائران و مجاوران را تهدید می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.