۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 307147

 فضاپیمای سایوز حامل سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی که از پایگاه فضایی بایکانور روسیه به فضا پرتاب شده بود به ایستگاه فضایی ملحق شد.

فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند

به گزارش ایرنا، آژانس فضایی فدرال روسیه روز جمعه اعلام کرد: فضاپیمای 'سایوز-تی.ام.ای-18 ام' پس از 48 ساعت حرکت حامل خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی به آن ملحق شد.
فضاپیمای سایوز حامل سرگئی ولکوف فضانورد روس، آندریاس موگنسن اروپایی و آیدین آیمبتوف فضانورد قزاقستانی است که شش ماه در فضا به سر می برند. 
خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی جایگزین گنادی پادالکا، میخاییل کورنینکو و اولگ کونوننکو فضانوردان روس و اسکات کلی و چلی لیندگرن آمریکایی و کیمیا یویی ژاپنی خواهند شد.
خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی 47 آزمایش علمی در شرایط بی وزنی و فضا انجام خواهند داد.
ایستگاه فضایی بین المللی سازه ای گرانقیمت به ارزش تقریبی 100 میلیارد دلار است که در ان روسیه و چند کشور دیگر در چارچوب برنامه ای فضایی همکاری می کنند.
روسیه طی قراردادی 400 میلیون دلاری فضانوردان آمریکایی را به فضا منتقل می کند و گفته می شود ناسا که قصد دارد در آینده اعزام فضانوردان به فضا و پرتاب سفینه های سرنشین دار را به بخش خصوصی واگذار کند، فعلا از خدمات روسیه در این زمینه استفاده می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.