بولتن 80 صفحه ای و تخریبی جبهه پایداری واکنش های منفی زیادی را در جامعه در پی داشته است.اعضای جبهه پایداری طی روزهای گذشته در واکنش به انتشار خبر انتشار بولتن ۸۰ صفحه‌ای علیه جبهه متحد اصولگرایان و آیت الله مهدوی کنی و نیروهای انقلاب خواستار این مساله بودند که محتوای این جزوه منتشر شود تا عیان شود که هیچ توهینی به بزرگان و نیروهای انقلاب در آن صورت نگرفته...

محورهای تخریبی بولتن جبهه پایداری علیه نیروهای انقلاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازشفاف بولتن 80 صفحه ای و تخریبی جبهه پایداری واکنش های منفی زیادی را در جامعه در پی داشته است.اعضای جبهه پایداری طی روزهای گذشته در واکنش به انتشار خبر انتشار بولتن 80 صفحه‌ای علیه جبهه متحد اصولگرایان و آیت الله مهدوی کنی و نیروهای انقلاب خواستار این مساله بودند که محتوای این جزوه منتشر شود تا عیان شود که هیچ توهینی به بزرگان و نیروهای انقلاب در آن صورت نگرفته است.این جبهه مدعی است که رسانه های اصولگرا کمر به تخریب بسته اند و سیاست هایشان در راستای تخریب چهره موجه جبهه پایداری است و خود را از هر گونه خطا و تخریب مبرا می دانند!

در این میان نشریه 9 دی در مطلبی تحت عنوان «وقتی دروغ مصلحتی مباح می‌شود» مدعی شده است که با انتشار متن این بولتن، برای افکار عمومی مشخص شده است که هیچ توهینی به بزرگان انقلاب در کار نبوده و این تنها جو سازی رسانه‌های اصولگرا برای تخریب جبهه پایداری است.

 

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: «ریشه یابی این حجم از تبلیغات رسانه‌ای حاکی از آن است که مع الاسف بیماری در بین برخی از اصولگرایان رو به شیوع استو آن هدف شد وسیله است که بدین ترتیب حتی برای رسیدن به این هدف جعلی و ساختگی مصلحت‌های ساختگی دیگری هم تولید شده و در این بین دروغ محرم شرعی به مباح و یا حتی واجبی ضروری التباع تبدیل می‌شود».

«شفاف» در راستای آگاهی بخشی به نیروهای انقلاب برای شناساندن حجم تخریب از سوی مدعیان محورهای تخریبی این بولتن را برای قضاوت خوانندگان منتشر می‌کند و در انتظار پاسخ اقناعی ازجبهه پایداری است.

 

انتساب مطالب کذب به آیت الله خوشوقت

(سوال 30) درمورد عدم حضور آیت الله خوشوقت در جلسه افتتاحیه بدون اشاره به هیچ سندی ادعا شده که وی حامی حتمی جبهه است و بار‌ها «با عتاب از اعضای جبهه خواسته در جلسات 8+7 شرکت نکنند.» این ادعای بدون پشتوانه برای راضی کردن آن دسته از هوادارانی است که درباره مواضع این استاد اخلاق درباره جبهه شبهات جدی دارند.

اشتراک ادبیات با احمدی‌نژاد و کاربست یک تاکتیک قدیمی

به کار بردن منطقه ممنوعه، اشتراک ادبیات و درک سیاسی تنظیم کنندگان جزوه با حامیان محمود احمدی‌نژاد را به خوبی نشان می‌دهد. منطقه ممنوعه در واقع مفهومی برساخته احمدی‌نژاد در تقابل با هاشمی رفسنجانی است که اینک از سوی جبهه پایداری و به عمد، به کل اصولگرایان تعمیم داده شده تا مجددا تز نزدیکی جبهه جبهه متحد اصولگرایان به هاشمی رفسنجانی القا شود. (وارد منطقه ممنوعه قدرت شده‌ام؛ آتش از زمین و هوا می‌بارد/ احمدی نژاد/ خرداد 84. چهار سال قبل در چنین نشستی اعلام کردم که ظاهرا وارد محدوده ممنوعه شدم و این مکان به عده‌ای خاص، متعلق است که من خارج از حلقه آنان هستم و ظاهرا بیش از حد مردم که بنده نیز جزو آن بودم پای خود را دراز کرده‌ام / احمدی‌نژاد / خرداد 88)

انتساب مطالبی خاص به رهبری


1- به عیادت مقام معظم رهبری از آیت الله مهدوی کنی اشاره شده و با تایید گلایه‌های آیت الله مهدوی کنی درباره مسائل انتخاباتی خدمت مقام معظم رهبری، از قول مقام معظم رهبری خطاب به آیت الله مهدوی کنی آمده است: «شما هستید دیگر، ناز می‌کنید ولی ما ناز آقای مهدوی کنی را هم می‌خریم.» در ادامه تاکید شده است: «رهبری هیچ گونه تاییدی نسبت به ساز و کار کنونی 8+7 نداشته‌اند و به همین نسبت هیچ گونه نهی‌ای در مورد ورود جبهه پایداری نداشته‌اند.» نقل قول‌های مستقیم و ارایه گزارش و تفسیر از مواضع مقام معظم رهبری در حالی صورت می‌گیرد که بار‌ها دفتر ایشان، رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی را به پرهیز از چنین رویه‌هایی توصیه کرده‌اند و جالب‌تر اینکه نویسندگان در پاسخ به سوال 20 که درباره سوءاستفاده از سخنان رهبری بوده، آورده‌اند: «رهبر معظم انقلاب در دیدار دو سال پیش با دانشجویان صریح فرمودند که کسی از قول من، حرف خصوصی نقل نکند.»


2- در پرسش و پاسخ 44، به نقل از رسایی گفته شده که رهبری خواستار آن شده‌اند که موضوع خانه نشینی به جامعه کشیده نشود و مخالف روش اصولگرایان در برخورد با این موضوع بودند.

 

3- اوج سوء استفاده از نگرش رهبری اما در پرسش و پاسخ پایانی یعنی شبهه 50 برجسته شده است: «اینکه جبهه پایداری در معرض فحش، ناسزا و انواع تهمت‌ها قرار می‌گیرد، به خاطر این است که ما در مواردی که نظر حضرت آقاست، پایداری می‌کنیم و نظر ایشان هر چه بود، ما مطابق آن عمل می‌خواهیم کرد.» در حالی که در سوال 18 به صراحت به نقل از آیت الله علم الهدی آورده شده که مقام معظم رهبری درباره خطوط سیاسی موجود و کاندیداتوری‌ها اظهارنظری نکرده‌اند و فرموده‌اند: «در حال رصد اوضاع هستند»، مشخص نیست که چگونه جبهه پایداری به این تشخیص رسیده که طبق نظر رهبری عمل می‌کند؟

هم نوایی با مدعبات منحرفان

4- در سوال 34 باز هم با رد اظهارات فدایی درباره دوگانه سازی حامیان احمدی‌نژاد بر مبنای احمدی‌نژاد – هاشمی، آمده است که این حرف‌ها برای تخفیف اشتباهات ساکتین فتنه صورت می‌گیرد. مشابه این ادبیات درباره جریان انحرافی و دوگانه سازی روزنامه ایران و رسانه‌های نزدیک به حامیان احمدی‌نژاد و مشایی نیز به کرات به چشم می‌خورد.

اصولگرایان متهمین خانه نشینی احمدی‌نژاد

5- در سوال 37 باز هم به نقل از رهبری آورده شده که حتی در دوران خانه نشینی احمدی‌نژاد، رهبری گفته‌اند که رئیس جمهور حتی اگر خواست خودش را از پرتگاه پایین بیندازد، نباید گذاشت. در ادامه هم اصولگرایان متهم شده‌اند که کاری کردند تا احمدی‌نژاد از جریان انقلاب فاصله گرفت و به مشایی نزدیک شد. در ‌‌نهایت منطق این جبهه در حمایت از دولت با استناد به حرف‌های تایید نشده رهبر معظم انقلاب، این چنین توجیه شده که ما یعنی جبهه پایداری نمی‌خواهیم بگذاریم او خودش را از پرتگاه پایین بیندازد.

حمایت از مشایی

1- در پرسش و پاسخ 39، به روشنی از مشایی حمایت شده است: «مشایی شبانه روز در کنار او ایستاد و تا پاسی از شب کار کرد اما برخی اصولگرایان تا توانستند دولت را به اسم عدالتخواهی و اصولگرایی تخریب کردند و بار‌ها و بار‌ها هم مورد نهیب رهبری قرار گرفتند.» گفتنی است که نام مشایی به روال معمول این جزوه در سایر بخش‌ها مورد اشاره صریح و مستقیم قرار نگرفته و در این بخش که نوعی مظلوم نمایی و حقانیت برای احمدی‌نژاد و او تداعی می‌کند، نام وی ذکر شده است.


تکرار دروغ بزرگ منحرفان

1- در سال 50، وضعیت کنونی این جبهه به قبل از سال 84 تشبیه شده و این جبهه تلویحا مانند محمود احمدی‌نژاد تصور شده که علیرغم تمامی تخریب‌های تیم هاشمی رفسنجانی، پیروز شد. با این تغییر که از نظر جبهه پایداری اکنون جبهه اصولگرایان جای هاشمی نشسته است.

 

تکرار اتهام غرب گرایان

1- در پرسش و پاسخ 28، اصولگرایان متهم شده‌اند که با بزرگنمایی خطر حضور اصلاح طلبان و امنیتی کردن فضای انتخابات می‌خواهند انتخابات را حکومتی کنند و از حالت رقابت خارج کنند. این اتهام دقیقا مشابه اتهام اپوزیسیون خارج کشور علیه نظام سیاسی و اصولگرایان است که از زبان جبهه پایداری مطرح می‌شود.

 

تخریب آیت الله مهدوی کنی


1- در سوال 12 به اختلاف نظر بین آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی اشاره شده و این بخش از سخنان آیت الله مصباح یزدی به عنوان سوءتی‌تر در صفحه برجسته شده است: «گاهی کسانی از شعار وحدت استفاده می‌کنند، معنایش این است که هر چه من می‌گویم، همه قبول کنید تا وحدت ایجاد شود. این نوع وحدت می‌شود عین دیکتاتوری.» در ادامه وحدت به نقل از آیت الله مصباح یزدی به عنوان «شمشیری دو لبه» و «ارزش وسیله‌ای» توصیف شده که مهم‌تر از آن، «تعیین هدف مقدس» است. رهبر معنوی جبهه پایداری همچنین هشدار داده که وحدت را ممکن است کسانی مطرح کنند که از چشم مردم افتاده‌اند و می‌خواهند خودشان را مطرح کنند یا چون نفاقشان روشن شده، دم از وحدت می‌زنند و بر همین اساس نتیجه گرفته شده «آیت الله مصباح معتقدند نباید تلقی از وحدت به عنوان ارزشی مطلق باشد و به بهانه وحدت و با شعار وحدت، راه برای کسانی که میانه درستی با اصول ندارند یا بعضا پایبندی کاملی به ولایت فقیه ندارند، باز شود. احساس خطری که از ترکیب 8+7 می‌شود، در همین راستاست.»

در سوال 13 نیز باز به این شخصیت پرداخته شده و با تاکید بر اینکه جبهه پایداری انتقاداتی به آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی دارد، از قول رسایی آمده است: «آقای مهدوی کنی یک بو و رایحه خوشی دارد و آقای مصباح یزدی، یک رایحه و عطر خاص خودش را دارد!»

2- در پاسخ به سوال 18 درباره ماموریت رهبری به آیت الله مهدوی کنی برای ایجاد وحدت و نقل قول حدادعادل از رهبری درباره وحدت، تصریح شده که رهبر انقلاب هیچ‌گاه ماموریتی به آیت الله مهدوی کنی نداده‌اند و توضیح داده شده که قبل از خانه نشینی احمدی‌نژاد، جمعی از اصولگرایان از جمله صادق محصولی به رهبر انقلاب نامه‌ای در راستای وحدت نوشتند و رهبری به احمدی‌نژاد برای حصول وحدت سفارش کردند که نتیجه‌اش به تشکیل جلسه 30 نفر پاستور و تعیین حدادعادل، عسگراولادی و ولایتی به عنوان مامور پیگیری وحدت شد. در ادامه به عیادت مقام معظم رهبری از آیت الله مهدوی کنی اشاره شده و با تایید گلایه‌های آیت الله مهدوی کنی درباره مسائل انتخاباتی خدمت مقام معظم رهبری، از قول مقام معظم رهبری خطاب به آیت الله مهدوی کنی آمده است: «شما هستید دیگر، ناز می‌کنید ولی ما ناز آقای مهدوی کنی را هم می‌خریم.» در ادامه تاکید شده است: «رهبری هیچ گونه تاییدی نسبت به ساز و کار کنونی 8+7 نداشته‌اند و به همین نسبت هیچ گونه نهی‌ای در مورد ورود جبهه پایداری نداشته‌اند.»

3- در سوال 21 با اشاره به سخنان آیت الله مهدوی کنی به نقل از رهبری مبنی بر لزوم عدم طرد افراد، به کنایه چنین آمده است: «اگر رهبری این گونه گفته‌اند چرا آقای مهدوی دایره وحدت را گسترده‌تر نمی‌کنند که در آن اصلاح طلبانی که اقرار به اشتباه‌شان کرده‌اند، هم بگنجند؟!»

4- در سوال 23 دوبار پاسخ‌های آیت الله مهدوی کنی در مورد اشکالات احتمالی گروه 8+7 مورد تعریض قرار گرفته و گفته شده که رئیس مجلس خبرگان، این اشکالات را قبول دارد ولی پاسخ‌های قابل توجه می‌دهد، مثلا می‌گوید: «قبول دارم هر کس که مردود است نباید در ترکیب 8+7 قرار گیرد، اما باید دید مردود چه کسی است!» استفاده از علامت‌های تعجب و سوال و کنایه‌های مکرر از جمله رویکردهای مداوم جزوه در قبال سخنان آیت الله مهدوی کنی است.

5- در پرسش و پاسخ 26 آمده است: «موضع آیت الله مهدوی کنی که در رای وحدت بودند هم چیزی نبود که پنهان باشد... نظرشان این است که همه باید به رای ایشان تمکین کنند و حق‌‌ همان است که ایشان می‌گویند.» گفتنی است در سوال‌های قبلی به نقل از آیت الله مصباح یزدی این رویه، عین دیکتاتوری دانسته شده بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.