قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی امشب در شورای برنامه ریزی و توسعه که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن برشمردن اقدامات کارگروه استانی زیارت، از الگو قرار گرفتن اقدامات این کارگروه در استان های قم و فارس خبر داد.

 بودجه ۲۰۰ میلیاردی زیارت محقق نشده است!

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان  امشب در شورای برنامه ریزی و توسعه اظهار کرد: بودجه ای به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای کارگروه زیارت استان خراسان رضوی مصوب شده بود که این بودجه تا کنون محقق نشده است.

وی بر ضرورت خروج اعتبار کارگروه زیارت از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد و گفت : تصمیم گیری برای بودجه زیارت باید از دوش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برداشته و به کارگروه ملی زیارت داده شود تا تصمیم گیری های لازم در این خصوص اتخاذ شود.

استاندار خراسان رضوی پیرامون الگوبرداری از کارگروه زیارت استان تصریح کرد: تمامی مصوبات و برنامه های کارگروه زیارت استان خراسان رضوی آن چنان جامع و پخته است که در کارگروه ملی زیارت مطرح شده و در استان های فارس و قم نیز از این مصوبات بهره برداری می شود.

رشیدیان  در ارتباط با مطالعات کارگروه زیارت بیان کرد:  سند مطالعاتی کارگروه زیارت خراسان رضوی از سال ۸۹ مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و در حال حاضر این سند به عنوان سند علمی و مشورتی کارگروه ملی و استانی زیارت شناخته شده و تمامی دستگاه های اجرایی استان باید به این اسناد مطالعاتی متعهد و پایبند باشند.

در ادامه این شورا، سید کمال حسینی، معاون امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: امنیت پایدار برای زائران حرم قدس رضوی فراهم شود که تدوین ساختار تشکیلاتی پلیس زائر برای تکمیل زیر ساخت های امنیتی زائران باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی اقدامات حوزه اعتقادی را از جمله ضروریات دانست و تاکید کرد: باید از مجتمع های قرآنی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد حمایت و نبست به تجهیز آنها اقدام کرد تا فرهنگ رضوی در دل زائران جای گیرد.

حسینی در زمینه اهمیت مشارکت های مردمی خاطر نشان کرد: باید از مشارکت های مردمی برای رسیدن به اهداف کارگروه زیارت بهره برد و لازم به ذکر است که اتکا بر ظرفیت های اجتماعی مردم می تواند یاری دهنده دولت در این حوزه باشد.

معاون امور اجتماعی از انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان قطب توسعه فرهنگی زیارت خبر داد و گفت:دانشگاه فردوسی مشهد می تواندبه عنوان قطب توسعه فرهنگی در زمره اقدامات مصوب در کارگروه استانی زیارت قرار بگیرد.

در ادامه این شورا، محمد حسن واحدی، معاون امور هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از ۷۱۰ پروژه اولیه، ۹۵ پروژه اصلاح، ۸۶ پروژه حذف و ۱۹۶ پروژه جدید پیشنهاد شد و در حال حاضر ۸۲۱ پروژه برای کارگروه استانی زیارت مشخص شده است.

وی در ارتباط با پروژه های برون سپاری شده به سایر دستگاه های اجرایی یادآور شد: ۷۷پروژه نیز به سایر دستگاه های اجرایی سپرده و پنجره زیارت به روی ۶۲ دستگاه اجرایی استان گشوده شده است.

واحدی تصریح کرد: ۹درصد از پروژه ها در حوزه اجتماعی، ۱۱درصد در حوزه امنیت عمومی، ۲۶ درصد در حوزه گردشگری، ۱۱ درصد در حوزه مدیریت سیاسی و ۹ درصد در حوزه معماری قرار دارد.

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی نگاه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را از جمله ملاحظات دانست و تاکید کرد: در مصوبات کارگروه استانی زیارت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مبانی اقتصاد مقاومتی، سند توسعه زیارت در افق ۱۴۰۴ و مشهد ۲۰۱۷ مورد توجه و ملاحظه ویژه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه موضوع سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: زیارت یک منظومه مردمی است و با توجه به این منظومه مردمی باید سبک زندگی اسلامی مورد توجه و بازنگری قرار بگیرد.

واحدی در زمینه سایر کارگروه های استانی زیارت تصریح کرد: کارگروه هایی همچون صنایع دستی، امور زیر بنایی، اقتصادی، فرهنگ عمومی، مدیریت سیاسی  و شورای تامین امنیت از جمله کارگروه های امور زیارتی استانداری خراسان رضوی هستند.

در ادامه این شورا، علی رسولیان، مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از ۸۲۰ ثبت نام کننده شرکت در استان خراسان رضوی، جمعیت قابل توجهی از آنان به واسطه تجربه زیارت در مشهد با ظرفیت های اقتصادی این شهر آشنا شده و سبب توسعه اشتغال در استان شدند.

وی در خصوص اقدامات اقتصادی کارگروه زیارت خراسان رضوی بیان کرد: نظام مند کردن منابع مالی و سرمایه ای، تقویت ساختار بازاریابی و تبلیغات، هدایت سرمایه ها به سوی تولید و توسعه کسب و کار الکترونیک از جمله اقدامات اقتصادی کارگروه زیارت خراسان رضوی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    وقتي اسم زيارت به ميان مي آيد انسان ناخواسته متوجه حرم رضوي و مضجع شريف امام رضا ع مي افتد . انتظار هم اين است كه بودجه هايي كه بنام زيارت صرف مي شود هم به باروري بيشتر خدمات به اين مركز زيارتي و زايرينش بينجامد اما لطفا به اين فرمايشات توجه فرماييد : ( واحدي تصریح کرد: ۹درصد از پروژه ها در حوزه اجتماعی، ۱۱درصد در حوزه امنیت عمومی، ۲۶ درصد در حوزه گردشگری، ۱۱ درصد در حوزه مدیریت سیاسی و ۹ درصد در حوزه معماری قرار دارد. ) . بنظر شما كداميك از اين پروژه ها مي تواند به محتواي اصلي زيارت كمك كند ؟ ضمنا در مورد 24% باقيمانده هم اطلاعاتي ارائه نشده است . اي كاش بازي با واژه ها در ادبيات مجريان ، قدري كم شود .