نتایج یک نظرسنجی جدید در لندن نشان می دهد که ۴۳ درصد انگلیسی ها از همه پرسی خروج کشورشان از اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

حمایت بیشتر انگلیسی ها درباره خروج از اتحادیه اروپا
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت، یافته های نظرسنجی موسسه تحقیقاتی 'سورویشن/ Survation ' لندن که امروز (یکشنبه) منتشر شد حکایت از آن داشت که تعداد بیشتری از انگلیسی ها خواهان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند.

43 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که برای نشریه 'میل آن ساندی' وابسته به جناح راست انجام شد، گفتند که از خروج کشورشان از این اتحادیه حمایت می کنند، 40 درصد با ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا موافقت کردند و 17 درصد هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده اند.
این نظرسنجی به صورت اینترنتی با شرکت یک هزار و چهار نفر از شهروندان و با ضریب خطای دو درصد بین 4-3 سپتامبر (13-12 شهریور) انجام شد.
افزون بر این، 22 درصد از افرادی که خواستار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند، گفتند که اگر بحران کنونی پناهجویان وخیم تر شود، ممکن است نظر خود را تغییر دهند.
در عین حال، 29 درصد از پاسخ دهندگان گفتند انگلیس نباید پناهجویان سوری بیشتری را بپذیرد. به نوشته فرانس پرس این مهم ترین پاسخ به این پرسش است که انگلیس چه تعداد پناهجو را باید پذیرا باشد.
نتایج نظرسنجی قبلی این موسسه که در اوایل ماه ژوییه (تیر) منتشر شد، نشان می داد که 45 درصد از شهروندان انگلیسی موافق ادامه عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا هستند. 37 درصد خروج از این بلوک را خواستارند و 18 درصد گفتند که هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته اند.
انتظار می رود قانونگذاران مجلس عوام انگلیس فردا پیش نویس طرح همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را به رای بگذارند. این طرح سپس برای تصویب نهایی در اختیار مجلس اعیان قرار می گیرد.
'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس گفته است فقط در صورتی برای ادامه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد که امکان مذاکره درباره مجموعه اصلاحاتی با هدف اعطای استقلال بیشتر به انگلیس وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.