نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مدعیان آزادی‌خواهی با ژست‌های پوشالی به آزادی و استقلال اعتقادی ندارند؛ بلکه تنها با استفاده ابزاری از واژه "آزادی" به استقلال ملی هم لطمه وارد می‌کنند.

مدعیان آزادی‌خواهی با استفاده ابزاری از "آزادی" به استقلال ملی لطمه می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نفوذ دیدگاه "توسعه از طریق هضم شدن در نظام سلطه و تمکین در برابر اراده قدرت‌های بزرگ و معامله با آنها" در کشور اظهار داشت: متأسفانه صاحبان دیدگاه و اندیشه "پیشرفت از طریق عقب نشینی از استقلال و آزادی" در مجموعه دولت نفوذ کرده‌اند و گاهی دیده می‌شود که این دیدگاه‌ها از طرف برخی دولتمردان مطرح می‌شود که برای پیشرفت باید از مواضع استقلال و آزادی تا حدودی تنزل و عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: این افراد برای دیدگاه خود تجربه جنوب شرق آسیا و سنگاپور را مثال می‌زنند و می‌گویند برای پیشرفت باید با کشورهای غربی، اروپایی و آمریکا رابطه داشت و برای این رابطه، استقلال معنایی پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دیدگاه در کتابی به نام "ایران و جهانی شدن" مفصل تبیین شده است و نویسنده آن یکی از مشاوران آقای روحانی است و اتفاقاً مقدمه این کتاب نیز به قلم رئیس جمهور فعلی است. چنین دیدگاهی تلاش می‌کند سیاست‌های اقتصادی کشور در این جهت باشد که به جای توجه به نیروهای داخلی و تولید ملی، نگاه به اقتصاد برون‌زا باشد. در واقع در اینجا به شعار اصلی انقلاب اسلامی ما یعنی "استقلال و آزادی" خدشه وارد و از استقلال و آزادی که دو رکن اساسی انقلاب است، عدول می‌شود.

آلیا با اشاره به وجود تفکر پیشرفت از طریق عقب نشینی از استقلال و آزادی در کشور گفت: ما نمی‌توانیم کسانی که این موضع را پیگیری می‌کنند، خائن بنامیم؛ ولی آنها به دنبال عادی سازی روابط با آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی هستند، بدون اینکه ما تغییر موضعی در دیدگاه آمریکا و دشمنان‌مان دیده باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نفوذ آمریکا در کشور یادآور شد: مقام معظم رهبری خطاب به مذاکره کنندگان و مسئولان فرمودند اجازه نفوذ به آمریکایی‌ها را ندهید و اگر آنها امتیازات کوتاه مدتی به ما داده‌اند، ما اجازه ندهیم پای‌شان به کشور ما باز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به وجود غربگرایان داخلی که ادعای آزادی‌خواهی سر می‌دهند و منتقدان خود را همواره با چوب "مخالفان آزادی" می‌دانند، تصریح کرد: این نوع افراد از ابتدای انقلاب تاکنون در کشور حضور داشته‌اند و کسانی هستند که واقعاً صداقت ندارند و از قداست مفاهیم و ارزش‌هایی که برای مردم قابل احترام است، استفاده ابزاری می‌کنند.

آلیا ادامه داد: همواره مشاهده کردیم که از ابتدای انقلاب این افراد شعار مبارزه با امپریالیسم می‌دادند، ولی الان در آغوش امپریالیسم هستند یا شعار آزادی می‌دهند اما محدودیت‌هایی را برای برخی رسانه‌های مستقل و منتقد ایجاد می‌کنند. مقام معظم رهبری به همین دلیل مدام به حفظ هوشیاری و بصریت توصیه می‌کنند که این افراد شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: مدعیان آزادی‌خواهی به نام آزادی به آزادی و به نام اسلام به اسلام لطمه می‌زنند و ژست‌های بدلی، پوشالی و بدون اصالت می‌گیرند؛ لذا این نوع موضع گیری‌ها اصالت ندارد و توسط کسانی صورت می‌گیرد که از نظر سیاسی متزلزل و فرصت طلب هستند؛ یعنی ما نمی‌توانیم بگوییم که این افراد به گروه‌های خاص سیاسی منتسب هستند، بلکه آنها فرصت طلبند و سعی می‌کنند خود را به هر گروهی که به قدرت می‌رسند، منتسب کرده و با استفاده ابزاری از این مفاهیم حیات سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ اما سطح بصیرت مردم نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و به این افراد اعتنایی نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: آزادی، پُز پوشالی برای غربگرایانی است که هیچ نسبتی با استقلال برقرار نمی‌کنند و بلکه بالعکس حاضرند بر سر استقلال یک ملت معامله کنند. ما در تعریف استقلال ملی می‌گوییم استقلال برآیند آزادی‌های جامعه است؛ ولی مدعیان آزادی‌خواهی با ژست‌های پوشالی به آزادی و استقلال اعتقادی ندارند؛ بلکه تنها با استفاده ابزاری از واژه "آزادی" به استقلال ملی هم لطمه وارد می‌کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.