حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی برنامه عملیاتی میان مدت توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) را شامل ۸۲۱ پروژه پیشنهادی ...

ادامه ردیف  بودجه زیارت در برنامه ششم توسعه

 در قالب 11 سیاست کلی و 28 راهکار اجرایی با اکثریت آرا به تصویب رساند.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان ارگانها و نهادها حضور داشتند.

استاندار خراسان رضوی پس از ارایه گزارشها و تشریح مباحث شورای راهبردی زیارت اظهار داشت: آستان قدس رضوی در حرم شریف علی بن موسی‌الرضا(ع) به زائران و مجاوران خدمات ارزشمندی ارایه کرده و در دهه کرامت تمامی دستگاه‌ها با برگزاری مناسبتها تلاش کرده‌اند و استانداری هم به عنوان خادم مردم و نماینده دولت از تمامی دست‌اندرکاران طرح زیارت و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و تمامی کسانی که در گذشته و حال در کارگروه ملی زیارت تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه استانهای قم و فارس هم از طرح جامع الگو گرفته، از آن استفاده خواهند کرد و بر این اساس تمامی فعالیتهای توسعه استان باید برنامه محور و هماهنگ با آن باشد و از پراکنده کاری و دوباره کاری پرهیز کرده به نقطه‌ای برسیم که با تغییر مدیریتها، تغییری در اجرای آن اتفاق نیفتد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه کلیات طرح این سند از سال 89 شروع شده است و اکنون به عنوان یک سند مورد تأیید شورا قرار می گیرد، افزود: با تصویب کلیات سند، پیگیری آن در گروه‌های ملی زیارت انجام می‌شود و همان طور که در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور هم بیان شد بودجه زیارت با توجه به سطح بالای کارگروه در سه استان قم، فارس و خراسان رضوی هزینه می‌شود و در ردیف بودجه برنامه ششم از توزیع آن در بین دیگر استانها جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر سه استان قم، فارس و  خراسان رضوی پایبندی و تعهد خود را به این طرح انجام می دهند، گفت: در برنامه سال 95 و برنامه ششم اگر اصلاحاتی لازم شد، کار پالایش و اظهارنظر دستگاه‌ها در بحث اصلاحی به اجرا در می‌آید و بخش مطالعات زیارت برای تحقق توسعه سند لازم الاجرا و تحقیقات اصلاحی جمع‌بندی در شورای راهبردی زیارت با مسؤولیت استاندار دنبال می‌شود.

استاندارخراسان رضوی با اعلام اینکه بودجه 200 میلیارد ریالی مصوب برنامه زیارت از همان اول تحقق پیدا نکرد و حال با عنایات آقا امام رضا(ع) و همکاری و یاری همه دستگاه‌ها برآوردها توسط معاونت زیارت جمع‌بندی و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارجاع داده می‌شود تا با پالایش و اصلاح این پروژه به اجرا در آید.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز درباره این طرح گفت: انسجام بخشی و مدیریت منظومه زیارت با اتکا به نقش افق 1404 و مشهد 2017 و اسناد بالادستی و دستورالعمل اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری مورد توجه بوده است.

وی افزود: 710 پروژه پیشنهاد شده بود و 196 پروژه هم بتازگی پیشنهاد شد و در نهایت 821 پروژه آماده شد که در قالب 39 سیاست کلی و 28 سیاست اجرایی آماده شد.

واحدی افزود: در این برنامه اصلاح شده 62 دستگاه اجرایی مشارکت دارند و 821 پروژه در حوزه‌های مختلف با مدیریت یکپارچه از مبدأ تا مقصد 13 بسته اجرایی و عملیاتی را به اجرا در خواهند آورد.

وی با تشریح ابعاد ملی و بین‌المللی گفت: باید یک سند واحد عملیاتی و با اولویت قرار دادن موضوع زیارت و هماهنگی با آستان قدس رضوی، همه ابعاد ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و ساختار اجرایی کارگروه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیت عمومی، فرهنگ دینی، اقتصادی، معماری و شهرسازی و رفاه زائر و شورای فرهنگ عمومی برای هماهنگ‌سازی و هم‌افزایی در یک سند واحد تنظیم و اجرایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.