معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه ایدز یکی از مسائلی است که در جامعه زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد و باید با ایجاد سازوکارهایی توجه به این موضوع و آسیب های اجتماعی حاصل از آن را افزایش داد.

توجه بیشتر جامعه به آسیب‌های اجتماعی "ایدز" الزامی است

به گزارش ایسنا، دکتر میدری در اولین جلسه کمیته فنی حمایتهای اجتماعی از ایدز که با حضور مسئولین ذیربط از وزرات بهداشت، بهزیستی، تامین اجتماعی، شورای عالی استانها، نمایندگان سمن‌ها و متخصصین علوم اجتماعی برگزار شد افزود: حمایتهای اجتماعی از مبتلایان به ایدز گسترش خواهد یافت.

 

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هر چه زودتر جلوی این آسیبهای اجتماعی گرفته شود با هزینه کمتری می‌توان آن را کنترل کرد.

 

میدری طراحی پروتکل همکاری برای سازمانها و نهادهای اجرایی مرتبط با موضوع ایدز را ضروری خواند و افزود: باید در سطوح عمودی و افقی هماهنگی‌ها را افزایش داد.

 

وی همچنین در این جلسه بر لزوم همکاری نهادهای مدنی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به تجربه خوب برخی روستاها در مورد مسائل اجتماعی افزود: هنوز در شهرها نتوانستیم کانو‌ های ارتباط با مسائل اجتماعی را برقرار کنیم.

 

به گزارش ایسنا، همچنین مدیرکل دفتر آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه پنج دبیرخانه شورای ملی در معاونت رفاه اجتماعی وجود داشت که از سال گذشته با اهتمام این معاونت، این شوراها کار خود را آغاز کردند.

 

وی افزود: شورای عالی رفاه، شورای عالی سالمندان، شورای عالی ساماندهی کودکان خیابانی، شورای اورژانس اجتماعی پیش از این فعالیتهای خود را آغاز کردند و امروز با برگزاری اولین جلسه کمیته فنی حمایتهای اجتماعی از ایدز، این کمیته نیز فعال شده است.

 

شایان ذکر است؛ در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با تاکید بر ضرورت آگاه سازی جامعه برای پیشگیری از ایدز آمادگی خود را برای همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پیشگری، کنترل و مراقبت های پس از بیماری اعلام کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.