منابع انگلیسی روز دوشنبه اعلام کردند، جرائم مرتبط با اسلام هراسی به ویژه تعرض به زنان محجبه در شهر لندن پایتخت انگلیس در طی یک سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

رشد ۷۰ درصدی جرایم مرتبط با اسلام هراسی در لندن

به گزارش ایرنا، آمار منتشرشده از سوی پلیس متروپلیتین انگلیس حاکی از آن است که میزان جرائم اسلام هراسی در لندن، در بازه زمانی ژوئیه 2014 الی ژوئیه 2015، سیصد و سی هشت مورد افزایش یافته است. 
بر اساس این گزارش منطقه جنوبی ‘مرتون’ از وضعیت وخیم تری رنج برده و تنها ظرف یک سال گذشته 262 درصد رشد در این خصوص نشان می دهد. 
'بوریس جانسون' شهردار لندن، افزایش این آمار را ناشی از اهتمام بیشتر مسلمانان در ارائه گزارش های این قبیل موارد به پلیس انگلیس خوانده است. 
در همین حال نهاد غیردولتی ‘تل ماما’، که میزان جرائم مرتبط با اسلام هراسی در انگلیس را ثبت می کند، گفته است که 60درصد از جرائم ثبت شده مرتبط با زنان محجبه بوده است. 
فیاض مقال مدیر موسسه مسائل اعتقادی در انگلیس گفته است: ما متوجه هستیم زنانی که در سطح خیابان حجاب بر سردارند بیشتر هدف خشونت و بدرفتاری قرارگرفته اند. 
به گفته این نهاد غیردولتی، زنان محجبه بیم از آن دارند که مراجعه به پلیس شرایط را وخیم تر کرده و کاری را از پیش نخواهد برد؛ ازاین روی به پلیس مراجعه نمی کنند. 
وخامت وضعیت مسلمانان مقیم انگلیس مدت هاست که موضوع نگرانی ارگان ها و سازمان های حقوق بشری و حامی مسلمانان است.
براساس گزارش شورای مسلمانان بریتانیا، حرکت های نژادپرستانه و حملات مجرمانه مبتنی بر نفرت مذهبی بویژه علیه مسلمانان در این کشور، از سال 2012 میلادی تاکنون روند افزایشی قابل توجهی داشته است.
گزارش رسمی منتشر شده در انگلیس حاکی از آن است که در طی سه سال گذشته 47 هزار حمله نژادپرستانه و مبتنی بر نفرت مذهبی دراین کشور صورت گرفته و بیشتر قربانیان این حملات مسلمانان بوده اند.
اطلاعات منتشر شده توسط پلیس انگلیس، نشان می دهد در سال 2013 میلادی بیش از یک هزار و 200 فقره حمله نژادپرستانه و مبتنی بر نفرت مذهبی علیه مسلمانان و اماکن متعلق به آنان در نقاط مختلف انگلیس و ولز به ثبت رسیده است. 
این آمار در مقایسه با سال 2012 میلادی که حدود 580 فقره از این نوع حملات به ثبت رسیده بود، بیش از 100 درصد افزایش را نشان می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.