قدس آنلاین- مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده اقلیم بصورت قابل توجهی دستخوش تغییرات شده است

روند تغییر اقلیم اتفاق افتاده است

به گزارش قدس آنلاین دکتر حبیبی نوخندان ضمن اظهار مطلب فوق افزود : تغییر در نوع غالب بارشها از مداوم و ملایم به رگباری و شدید از نشانه‌های بارز تغییرات شکل گرفته در اقلیم منطقه است.

وی دیگر علائم تغییرات اقلیم را  افزایش سطح حداقل دما، نوسات شدید میانگین سرعت باد و روند کاهشی آن علی الخصوص در چند شهر بزرگ عنوان کرد و تصریح کرد که که عامل بسیار مهمی در کاهش آلودگی‌های شهری می‌باشد.

مدیر کل هواشناسی یاد آور شد: با بررسی الگوهای تغییر اقلیمی انتظار می‌رود دمای کشورمان بطور میانگین 5/0 درجه سانتیگراد افزایش یافته که این افزایش در زمستانها تا 7/0 درجه سانتیگراد خواهد بود که پیامد آن کاهش در طول دوره سرما و عدم برآورد نیاز سرمای گیاهان استراتژیکی مانند زعفران، پسته و ... شده و قطعاً باعث افت شدید محصولات کشاورزی می گردد.

وی گفت: در تغییر اقلیم بوجود آمده با کمبود بارشها نیز مواجه خواهیم بود که پیامد آن بحران در بخش آب و افت شدید ذخائر آب کشور است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    از آنجايي كه مشخصات جغرافيايي اقليم ها يا تغيير ندارند و يا تغييرات آنها نامحسوس است بحث اصلي در چرايي بروز اين پديده بر مي گردد به تغيير سبك زندگي بشدت ماشيني شده مردم آن اقليم ها . از استفاده بي رويه از منابع آبي تا ايجاد آسمانخراش ها و استفاده بيش از حد از وسايل نقليه شخصي و فرسوده ، گرفته كه باعث بالا رفت دما در سطح زمين شده است تا ذرات معلق موجود در فضا و موضوع لايه اوزن ووووووو همه را مي توان در اين تغييرات دخيل دانست و به اصطلاح يكي بر سر شاخ و بن مي بريد . ما خودمان دانسته و يا ندانسته باعث تغيير پديده هاي جوي و طبيعي شده ايم . خدا عاقبتمان را بخير كند ....