۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 308357

ورزشگاه شهر 'شاه عالم' مرکز ایالت سلانگور مالزی پس از شکست دو بر یک تیم فوتبال این کشور مقابل تیم ملی عربستان در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ شب ناآرامی را گذراند و ۱۱ تماشاگرنما بازداشت شدند.

طرفداران فوتبال عربستان را در مالزی کتک زدند

 به گزارش ایرنا، تیم ملی مالزی هفته گذشته نیز شاهد شکست سنگین 10 بر صفر مقابل امارات در ابوظبی بود و این شکست باعث کناره گیری سرمربی این تیم شد و 'عبدالله سلطان احمد شاه' رییس فدراسیون فوتبال مالزی و معاون کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز آمادگی خود را برای کناره گیری اعلام کرد.

خشم مردم نسبت به این شکست باعث شد 'خیری جمال الدین' وزیر ورزش و جوانان مالزی نیز ورود و فوتبال این کشور را تهدید به تعلیق کند.
هواداران فوتبال مالزی با این خشم شب گذشته وارد ورزشگاه شهر 'شاه عالم' شدند تا شاهد بازی دو تیم مالزی و عربستان باشند، بازی که نتیجه آن شکست دو بر صفر میزبان بود و پیامد آن شورش تماشاگرانی که یک هفته با خشم به بازی شب گذشته چشم دوخته بودند.
این خشم باعث شد از دقیقه 88 تعدادی تماشاگرنما ترقه و مواد آتش زا به سمت زمین فوتبال پرتاب کنند که توقف بازی را به همراه داشت و درپی آن 11 نفر بازداشت شدند.
افراد دستگیر شده امروز به دادگاه می روند.
روزنامه 'اتوسان' این عمل تماشاگران مالزیایی را 'شرم آور' خواند و نوشت: شرم مناسب ترین لغت برای توصیف هرج و مرج طرفداران فوتبال مالزی در طول مسابقه بین تیم های ببر مالایا در برابر عربستان سعودی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های آسیا در سال 2019 است.
تیم عربستان در دقیقه 71 نخستین گل این بازی را دریافت کرد و مالزی پیش افتاد، اما این تیم عربستان بود که با به ثمر رساندن دو گل در دقایق 73 و 76 بازی، پیروز از میدان خارج شد.
اتوسان نوشت: واکنش تماشاگران در این بازی که مستقیم از تلویزیون چند کشور به ویژه عربستان پخش می شد، کاملا شرم آور بود.
روزنامه 'نیو استریت تایمز' نیز از زاویه ای دیگر به این بازی نگاه کرد و نوشت: طرفداران فوتبال مالزی در شاه عالم تحقیر شدند.
این روزنامه اعلام کرد طرفداران تیم عربستان سعودی در پایان بازی و خارج از ورزشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
تعدادی زیادی از جوانان و خانواده های عربستان در مالزی به ویژه شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور زندگی می کنند و در طول تابستان تعداد این افراد بیشتر می شود.
طرفدران تیم عربستان مدعی شده اند در خارج از ورزشگاه مورد ضرب و شتم طرفدران تیم مالزی قرار گرفته اند.
بازی به دلیل شرایط خاص ورزشگاه دقیقه 88 متوقف شد و ناظر بازی از هند اعلام کرد وضعیت ورزشگاه و توقف بازی در ساعت 23 و 10 دقیقه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا گزارش می کند.
این بازی ساعت 20 و 45 آغاز شده بود.
انتظار می رود فیفا نسبت به مجازات مالزی برای دومین بار و پس از یک حادثه مشابه در ورزشگاه سلایانگ در سال 2013 و مقابل تیم فیلیپین اقدام کند.
در آن دیدار نیز 10 تماشاگرنما که به ضدوخورد پرداخته بودند، بازداشت شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.