قدس آنلاین - تبریز:مشاور فرمانده نیروی سپاه قدس به جنگ بین یمن و سعودی‌ها اشاره کرد و گفت: پایان جنگ یمن به نفع یمنی‌ها بوده و پایان عمر سعودی‌ها خواهد بود

پایان جنگ یمن پایان عمر سعودی‌هاست/ غربت از آن شهدای مدافع حرم است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سردار رونده با اشاره به ارزش والای شهدای مدافع حرم در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف خود شهدای زیادی را نثار کرده است و شهدای مدافع حرم به دور از وطن خویش مظلومانه به شهادت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب بوده و اجرشان از شهدای جنگ تحمیلی نیز بیشتر است.

مشاور فرمانده سپاه قدس با اشاره به جایگاه والای شهدای مدافع حرم نسبت به دیگر شهدا گفت: علتی که این شهدا را با دیگر شهدا جدا می‌کند این است که شهدای مدافع حرم به دور از میهن خود شهید شده‌اند و شهدای مهاجر به حساب می‌آیند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم دو اجر ویژه را برای خود کسب کرده‌اند یکی اجر شهید بودن و دیگری اجر هجرت برای اسلام است.

رونده به شهدای افغانستانی مدافع حرم اشاره کرد و افزود: بعضی از شهدای ما ایرانی نیستند و نمی‌توانند پیکرشان را به کشورشان بازگردانند و در آنجا غریب مانده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها را برادران افغانستانی تشکیل می‌دهند و همین الان هم منطقه حرم تحت کنترل برادران افغانستانی است.

وی بیان کرد: از جمله ویژگی‌های شهدای مدافع حرم این بود که تحت امر ولایت عمل کردند و شهدای ما نشان دادند که وقتی ولایت فقیه چیزی را گفتند باید سراپا گوش باشیم.

وی با اشاره به اینکه کل دنیا در جنگ علیه سوریه شرکت کرده‌اند، گفت: کشورهای عربی از جمله عربستان، قطر و امارات و اتحادیه اروپا نیز علیه نظام سوریه موضع‌گیری کرده‌اند.

مشاور فرمانده سپاه قدس با اشاره به مواضع روسیه و چین در جنگ سوریه گفت: دولت‌های چین و روسیه با توجه به اینکه در اوایل همراه دولت سوریه بودند ولی بعد در برخی مواقع علیه دولت بشار عمل کردند ولی در کل مواضع بی‌طرفی را داشتند.

وی اظهار داشت: بعد از تونس، لیبی و مصر بیداری اسلامی به طرف سوریه و یمن حرکت کرد و آمریکایی‌ها سوار این موج شدند و از موج بیداری علیه سوریه استفاده کردند.

رونده با بیان اینکه مردم سوریه رفتارها و فرهنگ متفاوتی نسبت به دیگر عرب‌ها دارند، گفت: دولت سوریه در زمان جنگ تحمیلی به حمایت از ایران برخاست و علیه دولت صدام موضع‌گیری کرد.

رونده به جنگ بین یمن و سعودی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: پایان جنگ یمن به نفع یمنی‌ها بوده و پایان عمر سعودی‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به رشادت‌های ارتش سوریه گفت: ارتش سوریه واقعا شرافتمندانه عمل کرده است و افسرانشان قول‌های مالی مخالفان را قبول نکرده و در خدمت ارتش خود مانده‌اند.

مشاور فرمانده سپاه قدس با اشاره به ارائه طرح راه حل سیاسی گفت: ما در همان ابتدا راه حل سیاسی را بیان کرده بودیم و گفته بودیم که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد.

رونده به آموزش‌های گروه‌های مردمی اشاره کرد و افزود: بعد از بحران سوریه سازماندهی گروه‌های مردمی آغاز شد و به خاطر حضور مردم دولت سوریه 4 سال در مقابل تروریست‌ها مقاومت کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و جانباز عزیز، فاتح نژاد تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.