حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور استاندار خراسان رضوی، فرمانده لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه(ع) و مسؤولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ...

 ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ برنامه های نوآورانه طراحی کنید

 و همچنین مدیران کل و معاونان دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری در دفتر استاندار برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید در هفته دفاع مقدس همه مناطق شهر و فرهنگ‌سراها برنامه‌ای برای این منظور داشته باشند، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها شهید داده‌اند و آموزش و پرورش هم شهدایی را تقدیم کرده است و بجز دستگاه‌های اجرایی و اداری اصناف و دیگر مشاغل هم در صحنه‌های دفاع مقدس نقش داشته‌اند که نباید در این یادواره‌ها گم شوند و باید برنامه‌ها در حاشیه شهر به اجرا در آید.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه تمام ریشه‌ها در اعتقادات مردم و عشق به ائمه اطهار و امام رضا(ع) است، گفت: باید در هفته دفاع مقدس و قبل از آن در جوار حرم مطهر رضوی برنامه هایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم تا زائران حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) بتوانند نظاره‌گر ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در 8 سال جنگ تحمیلی باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مزار شهدا شاهد قبور شهدای افغانی و حتی عراقی هستیم، افزود: باید از همه شهدایی که خون خود را نثار کرده‌اند به نحو شایسته‌ای یاد شود و بحث شهید پژوهی را به عنوان الگویی تأثیرگذار دنبال کرد.

علیرضا رشیدیان با محور قرار دادن برنامه‌ها در اماکن زیارتی گفت: باید از فرصت‌ها استفاده کرد و برنامه‌های ویژه در مناطق جنوب شهر و حاشیه شهر تدارک دید و با توجه به اینکه در این ایام زائران زیادی در مشهد حضور دارند، برنامه هایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنار مضجع شریف علی بن موسی‌الرضا(ع) زودتر از وقت مقرر در هفته دفاع مقدس به اجرا گذاشته و از همسران رزمندگان و شهدا و جانبازان 70 درصد قدردانی کرد.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه برنامه‌های تدارک دیده شده هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و افزود: نمایشگاه و برنامه ویژه هر ماه یک عملیات و یک جانباز بالای 70 درصد را در سی و پنجمین سالروز دفاع مقدس با حضور 130 نماینده در دبیرخانه استان به اجرا در خواهیم آورد.

امیری افزود: بسته‌های فرهنگی به صورت دی وی دی در اختیار دستگاه‌ها و ادارات قرار می‌گیرد و علاوه بر رژه نیروهای نظامی و انتظامی، در ورودی تمامی دستگاه‌های دولتی پایگاه شهدا ایجاد می‌شود و با همیاری شهرداری نمایشگاه هفته مقدس در پارک کوهسنگی بر پا می‌شود.

فرمانده لشکر 77 ثامن‌الائمه (ع) هم گفت: 5 هزار و 987 شهید دفاع مقدس در عملیاتهای مختلف هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کرده‌اند و اولین عملیات لشکر پیروز خراسان عملیات ثامن‌الائمه (ع) بود و برابر با دستورعمل ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح لشکر 77 همه ساله برنامه‌های نکوداشت حماسه آفرینان ثامن الائمه (ع) را در پنجم مهرماه برگزار می‌کند.

سردار سرتیپ دوم آذریان اعلام کرد: بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و نمایش فیلم مستند عملیات ثامن الائمه (ع) از برنامه‌های اثرگذار حماسه‌سازان ارتش در هشت سال دفاع مقدس است که در سطح ادارات و مدارس آموزش و پرورش به نمایش گذاشته می‌شود و نمایشگاه‌های یادمان شهدای ارتش و نمایشگاه عکس و آثار به جا مانده از عملیات از جمله برنامه‌های لشکر به حساب می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس در 12 هزار مدرسه استان نمایشگاه دفاع مقدس برپا می‌شود.

سیدجواد حسینی با اعلام اینکه برای اولین بار در کشور توسط دانش‌آموزان در زندگی 35 هزار شهید پژوهش انجام شده است، ادامه داد: مجموعه این پژوهش‌های  ارزشمند به چاپ خواهد رسید و 12 مرکز شاهد پژوهشی دایر شده و در 105 مدرسه شاهد در طول سال 105 یادواره به انجام رسیده و افزون بر آن در مراسم مختلف 385 یادواره درباره شهدا و ایثارگران در مدارس استان به اجرا در آمده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.