مسئول ستاد اقامه نماز کشور گفت: کمیته امداد نهادی خدمت رسان است که در کنار خدمات معیشتی خود باید پیوست فرهنگی را مدنظر داشته باشد تا خروجی اقداماتش به رشد و تعالی منتهی شود.

فعالیت‌های کمیته امداد باید پیوست فرهنگی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محسن قرائتی در آئین افتتاحیه نخستین همایش ملی تکریم از  خدام الحسین(ع) و مبلغان طرح فلاح که در اردوگاه کمیته امداد در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد بودجه و اعتبارات خودش را باید طوری هزینه کند که بتواند رشد علمی، اخلاقی و هنری را در مددجو ایجاد به همراه داشته باشد.

وی هزینه کردن در کمیته امداد را با نظارت حوزه فرهنگی و داشتن پیوست فرهنگی مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های کمیته امداد با نظارت حوزه فرهنگی و  دارای خروجی و بازخورد فرهنگی باشد.

این استاد قرآن اعلام کرد: تمام بودجه‌ها و هزینه‌ها در کمیته امداد باید مهر فرهنگی داشته باشند با وجود اینکه کمک به نیازمند در دین کاری پسندیده است اما این هنر کمیته امداد است که نیازمندان را به سمت خدا هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه در دیدار با فتاح رئیس کمیته امدادکشور در مورد برنامه‌های این نهاد پیشنهاداتی مبنی بر اینکه تمام کمکهای مردمی در کمیته امداد باید دست معلم یا استاد یا روحانیون باشد، ارائه کرده‌ام، تصریح کرد: اگر کمک‌های مردمی دست این افراد باشد کمک‌رسانی در مسیر اصلی خودش قرار می‌گیرد زیرا در واقع کمک باید در مسیر خودش به رشد منتهی شود.

وی با بیان اینکه پدر و مادری هنرمند هستند که رفتار و دینداری فرزندان را بطور همزمان و با هم جهت دهی و ساماندهی کنند و در مسیر رشد قرار دهند، تأکید کرد: کمک به نیازمند کار خوب و اسلامی است که در نتیجه، اعمال و کارها باید منجر به رشد و تعالی باشد.

مسئول ستاد اقامه نماز با توجه به حضور مبلغان در این برنامه، گفت: تا واجبات هست به سراغ ترویج مستحبات دینی نروید و در برخی سخنرانی‌ها از تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات استفاده کنید زیرا این سوره‌ها دارای پیام‌های اخلاقی هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.