رییس سازمان بهزیستی با اشاره به سیاست های رفاهی دولت یازدهم گفت: برقراری عدالت اجتماعی مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید است.

برقراری عدالت اجتماعی مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداره کل بیمه سلامت غرب مازندران در نوشهر افزود : کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر در حوزه های مختلف سلامت همچون بیمه سلامت و طرح نظام سلامت و بازنگری و اصلاح حقوق معلولان از جمله اقدامات ارزشمند دولت در زمینه برقراری عدالت اجتماعی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر در کشور که بیشتر آنان ساکن حاشیه شهرها هستند، کار و مسکن ندارند و زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی افزود : یک میلیون و 200 هزار نفر معلول جسمی، ذهنی و غیره نیز زیر پوشش بهزیستی قرار دارند و بیش از 700 هزار نفر دیگر نیز در انتظار قرار گرفتن در این لیست هستند.
محسنی بندپی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته سازمان جهانی بهداشت، از یک طرف ایران را با توجه به برخورداری رتبه های خوب در زمینه نظام سلامت و از سوی دیگر به دلیل عدم رعایت عدالت در سلامت کشور در شاخص ارزیابی خود در رتبه 119 قرار داد.
رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: سالانه 800 هزار نفر برای دریافت خدمات سلامت مجبور به فروش دارای های خود هستند و با این اقدام در زیر خط فقر قرار می گیرند.
وی افزود : ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول اجرایی کردن آن شد و امسال نیز با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای دولت ، لایحه حمایت همه جانبه از حقوق معلولان به تصویب دولت ومجلس شورای اسلامی رسیده است.
محسنی در خصوص مناسب سازی معابر عمومی و ساختمان ها برای استفاده معلولان هم گفت: براساس بخشنامه ها صادره در این خصوص شهرداری ها مکلف شدند در صورت عدم مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری برای معلولان به هیچ عنوان پایان کار صادر نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.