دولت کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد نیم میلیون دلار کمک بلاعوض به مصیبت دیدگان و مردم جنگ زده یمن اختصاص دهد.

کمک نیم میلیون دلاری کره جنوبی به مردم مصیبت زده یمن

به گزارش ایرنا، این کمک برای کسانی است که زیر بمباران عربستان و متحدانش در یمن خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده اند.
وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه خود آورده است که آتش جنگ در یمن شعله ور شده و هر روز مصائب بیشتری متوجه مردم بی گناه این کشور جنگ زده می شود.
این بیانیه خاطرنشان می کند که دولت سئول در ادامه کمک های خود به یمن که بحران انسانی را تجربه می کند، 500 هزار دلار در اختیار این کشور قرار می دهد.
بر این اساس قرار است این کمک از طریق برنامه غذای جهانی سازمان ملل متحد در اختیار مصیبت دیدگان یمنی قرار گیرد.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که در جریان حملات و بمباران های عربستان و هم پیمانان این کشور در یمن تاکنون بیش از 4 هزار نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند.
این گزارش همچنین با اشاره به شرایط ناگوار مردم یمن، تصریح کرده است که هم اکنون میلیون ها نفر در این کشور به کمک های فوری دارویی و غذایی نیاز دارند.
سازمان ملل متحد شدیدترین بحران و شرایط اضطراری انسانی را از یک ماه گذشته در یمن اعلام کرده است.
جنگنده های عربستان بیش از پنج ماه است که با کمک متحدان خود، مناطق مختلف یمن را بمباران کرده که بر اثر این بمباران ها بیش از چهار هزار و 600 نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند. 
همچنین بر اثر این حملات بسیاری از مدارس، ساختمان ها، بیمارستان ها، پل ها و تاسیسات زیربنایی این کشور در شهرهای مختلف ویران شده است.
رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و تا به امروز به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.
عربستان در این جنگ از پشتیبانی چند کشور عربی و اسلامی - به جز عمان - که از سوی آمریکا نیز حمایت می شوند، برخوردار است.
تهاجم گسترده ریاض به یمن از ششم فروردین ماه سالجاری با حملات گسترده به زیرساخت های این کشور فقیر عربی آغاز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.