وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد که جت های جنگنده این کشور بار دیگر اقدام به ره گیری هواپیماهای نظامی روسی در نزدیک حریم هوایی انگلیس کرده اند.

رهگیری‌هواپیماهای‌روس توسط جنگنده‌های انگلیس

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع انگلیس گفت که جت های جنگنده این کشور روز پنجشنبه گذشته از پایگاه هوایی «لوسی ماوث» در شمال اسکاتلند پرواز و اقدام به ره گیری دو فروند هواپیمای روسی «بلاک جت» که در فضای بین المللی مشغول پرواز بودند، کردند.


وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه دو هواپیمای نظامی روس اگرچه وارد فضای حاکمیتی این کشور نشدند، افزود: اما آنها در نقطه ای پرواز می کردند که بسیار نزدیک به حریم هوایی این کشور، شناخته می شود.

وزارت دفاع انگلیس با اشاره به هفتادمین سالگرد حملات هوایی نازی ها علیه این کشور در جنگ جهانی دوم، تصریح کرد که انگلستان مصمم به حفاظت از حریم هوایی اش است.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون چندین مورد ره گیری بمب افکن های راهبردی (دورپرواز) روسیه در آب های شمالی و شرقی انگلیس توسط جنگنده های انگلیسی گزارش شده است.

افزایش فعالیت های نیروهای هوایی روسیه در این منطقه و سایر بخش های اروپا، متعاقب افزایش تنش ها میان مسکو و کشورهای غربی به دلیل درگیری های جاری در اوکراین صورت می گیرد.
تحلیل گران انگلیسی افزایش فعالیت های یاد شده را نشانه 'نمایش قدرت ' از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه می دانند.

این تحلیلگران براین باورند که دولت روسیه در حال اجرای یک 'بازی ' با کشورهای اروپایی ازجمله انگلیس این در خصوص است.

به گفته آنها، هواپیماهای روسی وارد حریم حاکمیت انگلیس نمی شوند اما وارد منطقه ای می شود که لندن خودش در آن ذی حق می داند.

آنها معتقدند روس ها در این بازی عملی خلاف قوانین بین المللی صورت نمی دهند اما سبب می شوند که وزارت دفاع انگلیس و مقامات دفاعی این کشور تحریک شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.