عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ادامه ساخت و ساز در موسم حج هیچ ضرورتی نداشت، گفت: دولت سعودی لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد و باید پروژه‌های ساختمانی را در ایام حج متوقف می‌کرد.

ضرورت توقف پروژه‌های ساختمانی در موسم حج/ سعودی‌ها هر سال یک بلایی سر حجاج می‌آورند
به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با  فارس، درباره حادثه شب گذشته در خانه خدا گفت: زمانی‌که حجاج در خانه خدا هستند، خانه‌ای که خداوند آن را امن کرده است، چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد بیانگر بی‌لیاقتی مسئولان سعودی در مدیریت حج و حفظ امنیت جانی زائران است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دولت سعودی لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد زیرا هر سال به یک طریقی زوار را آزار می‌دهند. یکبار با قتل‌عام حجاج ایرانی که 400 نفر شهید شدند، یکبار در منا چادرها آتش می‌گیرد و اینبار هم اینگونه جرثقیل سقوط می‌کند و صدها تن از حجاج کشته و مجروح می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: این دولت سعودی واقعا لیاقت کشورداری و مسئولیت یک ملت را ندارند و باید کنار بروند و افراد دیگری جایگزین آنها شوند.

کوثری تصریح کرد: باید مدیریت حج به گونه ای شود که حجاج وقتی در حریم امن الهی قرار می‌گیرند بابت بی‌کفایتی مسئولین و بروز چنین حادثه‌هایی نگرانی نداشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ادامه دادن ساخت و سازها در ایام حج توسط دولت سعودی هیچ ضرورتی نداشت و آنها فقط این قصد را دارند که به حجاج نشان دهند چقدر با سرعت کار می‌کنند در صورتیکه باید در ایام حج این پروژه‌ها را متوقف کنند و باید پیش‌بینی وقوع این حوادث را می‌کردند.

شب گذشته به علت وقوع طوفان شدید در مکه جرثقیل بالابری که برای انجام پروژه‌های ساخت و ساز اطراف مکه بود در بیت‌الله الحرام سقوط کرد و بر اثر آن صدها تن از حجاج کشته و مجروح شدند.

 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.