رئیس انجمن داروسازان کشور گفت: افزایش بهره‌وری اقتصادی و رتبه‌بندی داروخانه‌های سراسر کشور در دستور کار است.

افزایش بهره‌وری اقتصادی و رتبه‌بندی داروخانه‌های سراسر کشور در دستور کار است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، رهبر مژدهی آذر شامگاه جمعه در مراسم روز داروساز که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رقابت‌های تنگاتنگی میان داروسازان سنتی و فارغ التحصیلان این رشته وجود داشت که پس از پیروزی انقلاب این رقابت‌ها فروکش کرد و فارغ التحصیلان توانستند مدیریت دارویی جنگ تحمیلی را بر عهده بگیرند.

رئیس انجمن داروسازان کشور جذب تمامی فارغ التحصیلان رشته‌های داروسازی به داروخانه‌ها را امری محال توصیف کرد و افزود: نمی‌توان تمامی فارغ التحصیلان رشته‌های داروسازی را به  داروخانه‌ها جذب کرد و باید توجه داشت که صنعت داروسازی نیز به این افراد تحصیل کرده نیازمند است.

مژدهی آذر ادامه داد: باید صنعت داروسازی در کشور توسعه یابد و سرمایه گذاری‌های کلانی در این راستا صورت بگیرد تا میزان صادرات دارویی کشور افزایش پیدا کند.

وی تمایل فزاینده داروسازان به سوی تاسیس داروخانه را خطر برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر داروسازان میل به تاسیس داروخانه دارند که این میل خطری بزرگ برای صنعت دارویی کشور است و تاسیس هر داروخانه باید با تفکر و تامل صورت بگیرد.

رئیس انجمن داروسازان کشور ازدیاد داروخانه‌ها را ضربه بزرگی به اقتصاد و معیشت داروسازان دانست و تاکید کرد: کاهش فاصله داروخانه‌ها از یکدیگر نه تنها به ارتقای کارآفرینی و شغل افزایی کمکی نمی‌کند، بلکه سبب فلج‌کردن اقتصاد و معیشت داروسازان می‌شود.

مژدهی آذر در زمینه برنامه‌های در دست اقدام انجمن داروسازی کشور بیان کرد: استانداردسازی خدمات، افزایش بهره وری اقتصادی داروخانه‌ها، رسیدگی به وضعیت ظاهری اماکن دارویی و ستاره دار شدن داروخانه‌ها از 1 تا 5 ستاره از جمله برنامه های در دست اقدام انجمن داروسازی کشور است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.