سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: در سال تحصیلی جاری از تمامی دانشجویان کشور آزمایش قند خون گرفته می شود.

تمام دانشجویان کشور آزمایش قند خون می دهند

به گزارش  ایرنا، حمید یعقوبی افزود: امسال کارنامه سلامت به دانشجویان روزانه، شبانه و دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی که سرانه فرهنگی، ورزشی و مشاوره ای دریافت می کنند، اعطا می شود.
وی با اشاره به وجود مراکز مشاوره در 110 دانشگاه دولتی تصریح کرد: در همه این دانشگاه ها کارنامه سلامت روان به دانشجویان اعطا می شود. همچنین در بسیاری از این دانشگاه ها یا مراکز بهداشت وجود دارد، یا با درمانگاه های خارج از دانشگاه قراردادی منعقد شده تا کارنامه سلامت در این دانشگاه ها تهیه و به دانشجویان داده شود.
وی با تاکید بر اینکه همه دانشجویان روزانه و شبانه باید توسط دانشگاه ها برای بررسی دعوت شوند گفت: دانشجویان طی یک مصاحبه حضوری مورد ارزیابی روان شناسی و پزشکی قرار می گیرند و دانشجویانی که بر اساس ارزیابی و معاینات اولیه، نیاز به بررسی های تخصصی تر، آزمایش های تکمیلی و مشاوره بیشتر داشته باشند به مراکز مشاوره دعوت می شوند و به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
یعقوبی با بیان اینکه در کارنامه سلامت باید هر دو مرحله غربالگری و پیگیری مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در معاینات اولیه همه دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرند، اما مرحله دوم که همان مرحله پیگیری است دانشجویانی که نیاز به آزمایشات و بررسی تکمیلی دارند از طریق ایمیل، تلفن یا دعوتنامه به مراکز مشاوره و بهداشت دعوت شوند و به طور جدی تر ارزیابی می شوند.
وی در مورد تغییرات کارنامه سلامت امسال نسبت به سال گذشته توضیح داد: این کارنامه در بخش معاینات جسمانی آزمایشات قند خون تغییراتی کرد. سال گذشته فقط از دانشجویان دانشگاه های سطح شهر تهران آزمایش قند خون گرفته می شد اما امسال این آزمایش از دانشجویان کل کشور گرفته خواهد شد و بر اساس این معاینه و آزمایش اگر مورد مشکوکی به مشکل قند خون و دیابت وجود داشت در آزمایشات تکمیلی از این فرد آزمایش قند خون برای دیابت گرفته می شود.
یعقوبی در مورد آمار دانشجویانی که امسال کارنامه سلامت دریافت می کنند گفت: آمار باید توسط سازمان سنجش اعلام شود اما پیش بینی این است که بیش از 100 هزار نفر در دانشگاه های دولتی کارنامه سلامت دریافت کنند، البته به این آمار دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی نیز اضافه می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.