نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: وضعیت معیشتی معلمان در دولت اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته اما هنوز با مطلوب فاصله زیادی دارد.

سبحانی‌فر: وضعیت معیشتی معلمان با ایده‌آل فاصله دارد‌

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه توجه به معیشت معلمان یکی از خواسته‌های مجلس و معلمان است، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه برای این امر بحث رتبه بندی مطرح است که امروز شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مجلس دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را پذیرفت، افزود: امیدواریم اجرای این طرح گامی موثر در بحث توجه به وضعیت معیشتی معلمان باشد.

وی در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: با پیگیری‌های مجلس دولت عزمی از خود نشان داده و کارگروهی تشکیل شد که بتواند این بخش را ساماندهی کند و مشکلات موجود در این راه برطرف شود.

سبحانی‌فر در مورد نظام آموزشی کشور با بیان اینکه این نظام در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید کتب آموزشی مورد بازنگری قرار بگیرند و در مرحله بعد ‌به بحث مهارت‌ورزی توجه بیشتری شود که این امر در حال حاضر در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در آموزش عالی نیز بازنگری واحدهای درسی در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: در رشته‌های تحصیلی دسته‌ای باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند که مورد نیاز جامعه باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنگری رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه یکی از خواسته‌های مجلس است، عنوان کرد: خوشبختانه آموزش عالی این امر مهم را در دستور کاری خود قرار داده است.

سبحانی فر با بیان اینکه 2 سال اخیر دوران کم درآمدی برای دولت بوده است، تاکید کرد: یکی از انتقادات مهم در آموزش و پروش این است که توجه ویژه‌ای به معیشت معلمان ‌شود و بیشترین نقد در حوزه آموزش و پرورش در این زمینه است.

وی با اشاره به وضعیت درآمد معلمان، تصریح کرد: با وضعیتی که درآمد دولت در سال‌های اخیر داشته ‌می‌توان گفت تلاش‌های مناسبی در زمینه معیشت معلمان انجام شده اما باید بیش از آنچه که موجود است وضعیت معیشت معلمان مورد توجه قرار بگیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نامی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    ولی معیشت کارگران از فاصله هم بینهایت فاصله دارد کسی بفکرشون نیست اما معلمان در آسایش نسبی هستند اینقد ناشکر نباشید