وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوتان هنرمند به عنوان ذخیره ها و سرمایه های تمدن و فرهنگی ایران یاد کرد.

وزیر ارشاد: پیشکسوتان هنرمند، ذخیره های تمدن و فرهنگی کشور هستند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی در پیامی به مناسبت سومین سالروز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت نوشت: هنر در کشور عزیر ما طی قرون متمادی با حکمت و معنویت در هم آمیخته و در ارتقای فرهنگ عمومی نقش به سزایی داشته است.
وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اینکه توانسته است با بضاعت اندک خود خدمتگزار جامعه هنری و پیشکسوتان کشور باشد به خود می بالد.
وزیر ارشاد طلیعه چهارمین سال فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت را تبریک گفت و افزود: مدیران و مسوولان وزارت متبوع وظیفه دارند تا این موسسه را در مسیر ماموریت و اهداف سازنده آن همراهی و حمایت کنند.
بیستم شهریور ماه، سومین سالروز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت در معاونت امور هنری است که این موسسه علاوه بر تشکیل بانک جامع اطلاعاتی 300 هنرمند پیشکسوت به ضبط خاطرات و تجارب شفاهی هنرمندان در قالب فیلم مستند می پردازد که در یک سال گذشته 18 فیلم مستند تهیه شده است.
اعزام هنرمندان به جوامع، نشست ها و جشنواره های معتبر داخلی و بین المللی، پرداخت کمک هزینه معیشتی و کمک هزینه مسکن، پیگیری امور بیمه تکمیلی هنرمندان پیشکسوت، پرداخت کمک هزینه های پزشکی و درمانی، حمایت از تولید آثار هنری، کمک هزینه برگزاری نمایشگاه های آثار هنری، برگزاری گردهمایی سالانه پیشکسوتان، مشارکت در تجلیل و بزرگداشت اساتید و هنرمندان پیشکسوت از جمله فعالیت های این موسسه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.