قدس آنلاین: طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰۵ مورد نشت گیری روی خطوط آبرسانی در استان اصفهان صورت گرفت که بدنبال اجرای این عملیات از هدررفت حدود ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه جلوگیری به عمل آمد .

جلوگیری از هدررفت ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : عملیات نشت گیری ها بر روی خطوط آبرسانی و شبکه های توزیع در استان اصفهان در راستای اجرای سند جامع مدیریت تأمین ، توزیع و مصرف آب در دستور کار قرار دارد .

مهندس هاشم امینی افزود : اجرای عملیات نشت گیری خطوط آبرسانی منجر شد در سال گذشته میزان آب بدون درآمد شرکت آبفا استان اصفهان به 2/17 درصد برسد به طوریکه اصفهان کمترین میزان آب بدون درآمد در کشور را به خود اختصاص دهد و به رقم استاندارد تعریف شده در دنیا که 15 درصد برای اقلیم های خشک و نیمه خشک است نزدیک شود .

وی یادآور شد : در سالهای گذشته شرکت آبفا استان اصفهان فاقد اکیپ نشت یابی بوده است اما با بررسی هایی که در سالهای اخیر صورت گرفت به جهت مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف واحد نشت یابی در ساختار نمودار سازمانی پیش بینی شد و هم اکنون این واحد مجهز به تکنولوژی روز شده به طوریکه مهار نشتی ها در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود .

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اظهار امیدواری از اینکه مردم همچنان به مصرف بهینه آب توجه داشته باشند خاطرنشان ساخت : معتقدیم مصرف بهینه آب صرفاً نباید در تابستان از سوی مردم اعمال شود و باید در طول سال استمرار داشته باشد . بر این اساس به منظور ایجاد دغدغه بین خانوارها فعالیتهای فرهنگی در راستای ترویج مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گرفت تا هر خانوار به اندازه نیاز آب مصرف نماید .

مهندس امینی ترویج مصرف بهینه آب را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد : مطمئناً ترویج مصرف بهینه آب تأثیر بسزایی در اعمال مدیریت مصرف دارد چرا که با اقداماتی که در راستای ترویج مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گرفت کاهش سرانه مصرف آب حاصل شد و میزان سرانه مصرف از 183 لیتر در سال 89 به 153 لیتر در شبانه روز در سال 93کاهش یافت .

وی اعلام کرد : امسال میزان مصرف آب از 5/14 مترمکعب نیز در پیک مصرف کاهش یافت . این کاهش میزان آب در حالی اتفاق افتاد که رودخانه زاینده رود به طور دائم جاری نبود و تولید آب 8/12 مترمکعب بوده است یعنی حدود 7/1 مترمکعب کمبود آب داشتیم ولی با این وجود تابستان بدون مواجه با مشکل قطعی آب سپری شد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.