قدس آنلاین: رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا گفت: با تدبیر عالمانه فرمانده معظم کل قوا در این کشور امنیت درون‌مرزی و برون‌مرزی به صورت کامل برقرار است.

با تدبیر عالمانه فرمانده معظم کل قوا در ایران امنیت درون‌مرزی و برون‌مرزی برقرار است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدقاسم وفا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه ریاست عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا که در محل آمفی‌تئاتر این مجموعه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) احترام ویژه‌ای به پیشکسوتان می‌گذاشتند و همراه آنها غدا می‌خوردند و جلساتشان را هم با حضور پیشکسوتان برگزار می‌کردند

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با بیان اینکه خداوند متعال هم احترام به پیشکسوتان را مورد تأکید و سفارش قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید تمامی پیشکسوتان به ویژه کسانی که در 8 سال دفاع مقدس در راه حفظ این آب و خاک مجاهدت و از خودگذشتگی داشتند مورد تکریم، تمجید و احترام قرار بگیرند.

وفا تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم تا با جان و دل در خدمت پیشکسوتان باشیم  جانبازان، شیمیایی‌ها، آزادگان سرافراز و ایثارگران مجاهد را باید احترام کنیم و نام و یاد شهدای گرانقدر را هم تا ابد زنده نگهداریم.

وی تأکید کرد: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا و تلاش و مجاهدت تمامی فعالان دیروز و پیشکسوتان امروز است و در این کشور امنیت درون‌مرزی و برون‌مرزی با تدبیر عالمانه فرمانده معظم کل قوا به صورت کامل برقرار است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ایران امنیت محیطی و امنیت اعتقادی برقرار است، عنوان کرد: این دو مهم از وظایف نزاجا بوده و هرچه‌قدر که نمودار امنیت اعتقادی را بالا ببریم نمودار ناهنجاری‌ها پائین می‌آید و سال به سال در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از این ناهنجاری‌ها کاسته می‌شود.

وفا گفت: حجت‌الاسلام محسن آقامیری رئیس سابق عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا در مدت خدمت خود در عقیدتی‌های ارتش خراسان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌هایی که خدمت کرد، خدمتی صادقانه و باتدبیر داشت و حضورش در این یگان‌ها تأثیرات مثبتی داشت.

وی افزود: پس از اجرای طرح ثامن در نزاجا 5 تغییر در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد که یکی از آنها مجموعه عقیدتی سیاسی بود و به دنبال تقویت ادارات عقیدتی سیاسی نزاجا هستیم و تجمیع مسئولیت‌ها در دستور کار نزاجا قرار گرفت و اختیاراتی به مسئولان ارشد عقیدتی سیاسی داده می‌شود تا روحانیون ارزیابی شوند، ضمن اینکه ارزیابی نمازآموزی هم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با اشاره به اینکه به موقعیت خراسان رضوی در میان سایر استان‌های کشور، گفت: خراسان رضوی با وجود بارگاه منور رضوی انتظارات بالایی از عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا دارد و موقعیت این استان با سایر استان‌های کشور متفاوت بوده و باید به این مهم توجهی ویژه شود.

*قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا در حوزه فرهنگی جزء برترین‌های کشور است

در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا هم در سخنانی اظهار داشت: خراسان بزرگ 23 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و از این تعداد 13 هزار شهید آن از رزمندگان دلاور آجای خراسان هستند.

وی افزود: حجت‌الاسلام محسن آقامیری سال‌های متمادی در کسوت عقیدتی سیاسی نزاجا  در سطوح مختلف خدمات شایسته و بی‌نظیری ارائه کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام عباس مقدسیان هم از زمان دفاع مقدس از یاران ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و با حضور در مناطق جنگی از حق و جایگاه ارتش دفاع کرد و روحیه خوبی هم به رزمندگان دلاور داد.

جهانشاهی تصریح کرد: تعامل خوبی میان عقیدتی سیاسی و فرماندهی قرارگاه برقرار بوده و اقدامات فرهنگی خوبی هم در بحث نمازآموزی، بصیرت افزایی، مسابقات قرآنی و غیره صورت گرفته و قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا در این رابطه جزء برترینهای کشور بوده است.

در پایان این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام محسن آقامیری رئیس سابق عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام عباس مقدسیان به عنوان رئیس جدید این مجموعه معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.