قدس آنلاین: مديرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: گسترش برداشت و استفاده مطلوب از زغال سنگ در صنایع انرژی بر، همچون فولاد و سیمان می‌تواند تا حد زیادی مشکل بیکاری جوانان کشور را حل کند.

زغال‌سنگ می تواند مشکل بیکاری جوانان را حل کند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، اردشير سعدمحمدي با بیان این مطلب ، بر لزوم سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي مناسب در قیمت‌گذاري زغال سنگ تولید داخل کشور برای افزايش توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی و از جمله چین تاكيد كرد.
وي افزود: هم اکنون در کشور ما قیمت زغال‌سنگ تولیدی به دلیل پایین بودن بهره‌وری و استفاده از فناوری منسوخ شده، بسیار بالاتر از قیمت‌های جهانی است و زغال‌سنگ تنها کالایی که نرخ داخلي آن از قیمت جهانی آن بالاتر است.
مديرعامل شركت ذوب‌آهن اصفهان ضمن اشاره به تاثير كيفيت زغال سنگ و كک متالورژي بر هزينه‌هاي توليد فولاد به روش كوره بلند، تصريح كرد: ذوب‌آهن هم اكنون زغال سنگ داخلي را با قيمتي بالاتر از نرخ جهاني خريداري مي‌كند در حالي كه زغال داخلي كيفيت لازم ندارد و موجب كاهش توليد نيز مي‌شود.
وی با اشاره به مشکل بیکاری در کشور، بیان داشت: گسترش برداشت و استفاده مطلوب از زغال سنگ در صنایع انرژی بر، همچون فولاد و سیمان می‌تواند تا حد زیادی مشکل بیکاری کشور را حل کند.
سعدمحمدی گفت: از زغال‌سنگ با استفاده از فناوری‌های روز جهان می‌توان 120 نوع محصول و فرآورده استخراج کرد که هریک می‌تواند بازار بزرگی برای اشتغال و کار درست کند.
وی تاکید کرد: هم اکنون چین سالانه 3 میلیارد و 700 میلیون تن زغال سنگ تولید می‌کند که 70 درصد زغال سنگ مصرفی جهان را پوشش می‌دهد، اما تولید زغال‌سنگ ایران تنها یک میلیون و 800 هزار تن است.

مديرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به این كه ذوب‌آهن تنها شركتي است كه فولاد را به روش كوره بلند توليد مي‌كند خاطر نشان كرد: ساير صنايع فولادي كشور يارانه انرژي دريافت مي‌كنند، اما ذوب آهن تنها شركت فولادي كشور است كه با خريد زغال‌سنگ داخلي، به نوعي يارانه پرداخت مي‌كند و اين امر رقابت را براي اين شركت سخت مي‌سازد.
سعدمحمدی يادآور شد: زغال سنگ در ايران جاي رشد بسياري دارد، اما تحول در اين بخش نيازمند تغيير در ساختار و بهره‌گيري از نگرش فني و تخصصي است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.