معاون اقتصادی شهرداری مشهد از بستر سازی برای انتفاع مردم از سود حاصل از اقتصاد زیارت خبر داد.

مردم در درآمد 8 میلیاردی زائر سهیم می شوند


 

 

 

محمد رضا مزجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به آمار 20 تا 30 میلیونی حضور زائران در مشهد، درآمدی که در اقتصاد زائر و زیارت در شهر مشهد توسط کسبه و سرمایه گذاران در بخش های گوناگون حاصل می شود بین پنج تا هشت میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که متاسفانه در حال حاضر عموم مردمی سهمی در این درآمد سرشار ندارند

 رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری مشهد گفت: با تلاش های صورت گرفته اکنون بسترلازم برای مشارکت زائرین در توسعه شهر مشهد و سرمایه گزاری در مسایل زیرساختی این شهر که هر کدام به عنوان یک کارخیر محسوب می‌شود، فراهم شده است.

 معاون اقتصادی شهردار مشهد تصریح کرد: سرمایه گزاری در مشهد در توسعه زیرساخت هایی مانند قطار شهری و حمل ونقل عمومی در واقع کمک به زائران و مجاوران برای تسهیل تشرف به حرم رضوی محسوب می شود لذا ضمن انتفاع مالی مشمول ثواب هم هست.

 وی با اشاره به تجربه خوب شهرداری در فروش اوراق مشارکت خط 3 قطار شهری گفت: اگر زمینه‌های مناسب برای حضور اقتصادی زائران در مشهد فراهم شود آنها نیز از فرصت های طلایی اقتصادی موجود در شهر مشهد استفاده خواهند کرد و اگر ما زمینه‌های مختلف را فراهم کنیم زائران با توجه به علاقه‌مندی خود زمینه اقتصادی مورد فعالیت را انتخاب می‌کنند.

 مزجی با اشاره به تلاش‌های شهرداری مشهد برای بسترسازی جهت حضور فعال زائران در فرصت‌های اقتصادی شهر گفت: این بسترها فراهم شده اما چگونگی استفاده از آن، مسئولیتی است که برعهده ماست و ما در تلاش هستیم تا از حضور پربرکت زائران در این امر استفاده کنیم.

 رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری مشهد تاکید کرد: یکی از طرح هایی که در دست اجرا است و منتظر تصویب نهایی شورای شهر است، تشکیل شرکت تجاری بین‌المللی مادر تخصصی زائر است.

 وی خاطر نشان کرد: سهام این شرکت که به منظور ایجاد بستر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مشهد با ایجاد راه اندازی خواهد شد در مرحله نخست به شهرداری‌های سراسر کشور، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و در مرحله بعد به عموم مردم عرضه خواهد شد.

 مزجی با بیان اینکه در این طرح مردم بدون محدودیت و به هر میزان سهام دلخواه خود را خریداری خواهند کرد؛ تاکید کرد : سود سالانه این سهام در ابتدای هر سال به حساب سهامداران واریز و پرداخت اصل و سود سهام نیز توسط شهرداری مشهد تضمین می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.