دلارام عظیمی: یووه در ورزشگاه اتحاد دست به کار بزرگی زد و با عبور دو بر یک از منچسترسیتی بار دیگر خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در چمپیونزلیگ معرفی کرد.

 یوونتوس با شکست «سیتی» دوباره مدعی شد

 تیم آلگری که شروع کابوس واری در رقابتهای این فصل لیگ ایتالیا داشته، در زمین صدرنشین لیگ برتر سه امتیاز حیاتی گرفت و این موفقیت را مدیون چهارمهره کلیدی خود بود که تدابیر آلگری را بدون هیچ کم وکاستی در زمین اجرا کردند.

 یووه که در شروع نیمه دوم با گل به خودی کیلینی غافلگیر شد، می‌توانست دوباره در همان مسیر منفی و پراشتباهی که در تمامی دیدارهای این فصل گرفتارش بوده، قدم بردارد. اگرچه بازیکنان یووه به گل سیتی معترض و معتقد بودند که این گل به دلیل خطای صورت گرفته، نباید از سوی داور پذیرفته می‌شد.

به هرحال اینکه سیتی بعد از یک نیمه حمله روی دروازه یووه و شروع خوب در نیمه دوم دروازه تیم آلگری را باز کرد، اتفاق غیرمنتظره ای نبود؛ ولی هنر یوونتوس زمانی نمایان شد که مانژوکیچ یکی از همان گلهای خاص خودش را زد. او هرگز بازیکنی با ارزش‌های تبس نخواهد بود، ولی اگر موقعیت‌های خوبی در اختیارش بگذارند، به همان اندازه که از یک مهاجم یوونتوس انتظار می‌رود، گل می‌زند. آلوارو موراتا هم نشان داد که در بازی‌های اروپایی حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

او ششمین گلش در لیگ قهرمانان با پیراهن یووه را به ثمر رساند که چهارمین گل پیاپی او در بازی‌های اروپایی محسوب می‌شد. مهاجم اسپانیایی هیچ شباهتی به بازیکنی که این هفته مقابل کیه وو به میدان رفته و انتقادهای زیادی به جان خریده بود، نداشت. یووه در فصل جدید قطعاً به گلهای او برای تثبیت اقتدارش در لیگ و اروپا نیازمند خواهد شد. اما راز اصلی موفقیت آلگری در 3-3-4 انتخاب شده از سوی او برای تیمش بود.

او  برای اولین بار در این فصل با یک سیستم کاملاً هجومی به میدان رفته و شجاعت زیادی در خانه سیتی به خرج داد؛ شجاعتی که تیمش را دگرگون کرده و نشان داد که او می‌داند در مواقع ضروری چگونه از بازیکنانش به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

جیجی بوفون درون دروازه یک بار دیگر ستاره بی همتای زمین بود و حالا همه دلیل به تعویق افتادن خداحافظی کاپیتان بینکونری را بهتر از هر زمان دیگری درک می‌کنند. بوفون همچون یک ماشین جنگی در طول نود دقیقه مبارزه می‌کند. او با دو سیو سرنوشت ساز مقابل ضربات استرلینگ و سیلوا، یکی از کلیدی ترین بازیکنان یووه بود و با این فرم مطلوب او، همکاری اش با تیم ملی ایتالیا و یووه تا سال 2018 حتی غیرممکن به نظر نمی‌آید.  پوگبا که پیراهن شماره 10 یووه را بر تن می‌کند و ارزش او در بازار 100 میلیون یورو برآورد شده، در 22 سالگی باید نقش رهبر تیم را ایفا کند. او فصل را خیلی بد شروع کرد. سیتی تیم خوبی برای محک زدن ارزش‌های واقعی او در زمین بود و هافبک فرانسوی با سربلندی از این آزمون بیرون آمد. توپی که او برای مانژوکیچ در صحنه گل اول یووه فرستاد، در توان همه بازیکنان نیست. پوگبا بعد از نبرد اتحاد با آرامش بیشتر به ادامه فصل نگاه می‌کند. یووه با فروش ویدال، تبس و پیرلو فقط سه ستاره اش را از دست نداده بود. این سه نفر به نوعی روح اصلی و نقطه اتکای تیم بودند. این بار یووه وقتی با یک گل از سیتی عقب افتاد، خودش را عقب نکشید و همان شخصیت تیم چهار سال اخیر را حفظ کرده بود. با این برد بینکونری می‌تواند دوباره همان تیم بزرگ سالهای قبل باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.