قدس آنلاین : استاندار خراسان رضوی : همدلی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی را به اهداف توسعه اقتصادی نزدیک کرده است

  خراسان رضوی به اهداف اقتصادی نزدیک شده است

به گزارش قدس آنلاین   علیرضا رشیدیان استاندارخراسان رضوی، در جلسه  کارگروه راهبردی و ارزیابی برنامه توسعه استان گفت:  در شش ماهه نخست  امسال تا حدودی به اهداف ترسیم شده استان در حوزه اقتصادی نزدیک شدیم.

رشیدیان افزود:همه ساله برای توسعه در اهداف اقتصادی استان، چشم اندازی را ترسیم می کنیم و این جلسه مشورتی با حضور کارشناسان اقتصادی  و صاحبنظران این  حوزه با همین هدف برگزار شده است.

استاندارخراسان رضوی  گفت: در این جلسه اصلی ترین راهکارهای مشکلات اقتصادی احصاء و از نظرات مشورتی برای بهبود شرایط اقتصادی استان بهره مند می شویم.

وی گفت: اهداف ترسیم شده اقتصادی استان در حوزه های  اشتغال ، رشد اقتصادی و صادرات و راهکارهای پیشرفت اقتصادی  استان است.

رشیدیان افزود: گروههای مختلف اقتصادی  ، در ماههای آتی نمایندگانی راازکشورهای فرانسه و اتریش برای سرمایه گزاری خواهند فرستاد که این نشان دهنده اینست که مشهد به عنوان قطب سرمایه گزاری تجاری در منطقه شناخته شده است.

وی گفت: مدیریت صحیح درشرایط پس از تحریم ، زمینه جذب سرمایه گزاران خارجی در استان را در جهت تحقق چشم انداز اقتصادی استان فراهم می کند.

استاندار خراسان رضوی درپایان گفت: توسعه صنعت و خدمات پرداخت ، توسعه اشتغال و اشتغال پایدار درراستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی که مورد نظر رهبری است، باید بیش از گذشته مورد توجه صاحبان سرمایه و اقتصاد استان باشد.

در ادامه جلسه،رضا جمشیدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت برنامه های توسعه ای استان پرداخت و گفت: تخصیص نامناسب اعتبارات به استان، عدم تامین نقدینگی , الزامات توزیع اعتبارات به استان و تمرکز گرایی در توزیع آنها از جمله موانع عدم تحقق برخی از قسمت های برنامه پنج ساله در استان بوده است.

وی گفت: امسال آخرین سال برنامه پنجم توسعه را پشت سر می گذاریم ، پس باید تلاش کرده تا بیشترین سهم را در تحقق اهداف اقتصادی استان داشته باشیم.

علی رسولیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی نیز به ارائه آمار اشتغال استان در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت و به بررسی دلایل افزایش آمار بیکاری در شش ماهه سال جاری پرداخت.

کارشناسان و صاحبنظران راهکارهای رفع مشکلات حوزه اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تصمیماتی در بخش اقتصادی و کارگروه راهبردی  و توسعه به تصویب رسید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.