مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن با اجرای نسخه جدید از پروژه نفوذ، مسئولان را حذف فیزیکی نمی‌کنند، بلکه با استفاده از مسئولانی که رویکرد غرب‌گرایانه دارند بر تصمیم‌گیری‌ها تاثیر می گذارد.

نسخه جدید نفوذ دشمن با استفاده از مسئولان غرب گرا

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته به بررسی نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان و راههای مقابله با جریان نفاق جدید پرداخت.

وی در مقایسه جریان نفوذ در دهه‌های اول انقلاب و امروز، گفت: در دهه ۶۰ نفوذ دشمن ماهیت فیزیکی داشت و برای حذف فیزیکی مسئولان نظام، عناصری را در نقاط کلیدی نفوذ می‌دادند که حادثه ۸ شهریور و ۷ تیر نمونه آن بود.

مقدم‌فر ادامه داد: رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و نخست وزیر این کشور به واسطه نفوذ فیزیکی به شهادت رسیدند. این نفوذ با جنس فیزیکی بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تغییر راهبرد دشمن در نفوذ گفت: دشمن با اجرای نسخه جدید از پروژه نفوذ، مسئولان را حذف فیزیکی نمی‌کنند، بلکه با استفاده از مهره‌های داخلی که رویکرد غرب‌گرایانه دارند، پروژه خود را پیش می‌برند.

وی اظهار داشت: این افراد بر تصمیم‌گیری‌ها تاثیر گذاشته و روحیه انقلابی را از بین می‌برند.

مقدم‌فر ادامه داد: به عنوان مثال مسئولی که چند دهه از قبل از پیروزی انقلاب با آمریکا به عنوان شیطان بزرگ مبارزه کرده و همواره خود را پیرو مکتب امام (ره) می‌دانست، امروز این مطلب را مطرح می‌کند که تا کی باید با آمریکا قهر باشیم، باید با آمریکا تعامل کنیم و مشکلاتمان را حل کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: باید از ایشان سئوال کرد شما دهها سال با آمریکا مبارزه کردید، در مکتب امام (ره) مبارزه با آمریکا بر چه مبنایی بود و در قرآن این مبارزه چه مبنایی دارد؟ آمریکا تغییری نکرده، ما چه چیز را با او باید حل کنیم؟

وی تصریح کرد: آمریکا شیطان بزرگ است، شما چه چیزی را می‌خواهید با این دولت حل کنید؟ مشکل ما با آمریکا هستی‌شناسانه است. آمریکا با اصل این انقلاب مخالف است، چون انقلاب دنبال استقلال، آزادی و اسلام است.

مقدم‌فر گفت: یا ما باید عوض شویم، یا آمریکا تغییر کند، آیا آمریکا از خوی استکباری خود دست برداشته و ظلم نمی‌کند؟ آقای مسئول به نظر می‌رسد شما عوض شده‌اید که این‌گونه صحبت می‌کنید.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به لزوم بررسی خط نفوذ، گفت: باید بررسی کرد که چه اتفاقاتی افتاده که آرمان‌های مسئولان ما تغییر کرده است. این ترور فیزیکی نیست که پایانش به شهادت ختم شود، در خط نفوذ جدید باید برای عاقبت به خیری مسئولان دعا کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در اظهارنظرهای خود مراقب باشند، گفت: نباید ادبیات مسئولان به گونه‌ای باشد که فضای رخنه را برای دشمنان فراهم کند.

مقدم‌فر گفت: از برخی اظهارنظرهای مسئولان بسیار تعجب می‌کنیم، اخیرا برخی مسئولان مشکلاتی مانند ریزگردها، بیکاری و خشکسالی را در ردیف با آمریکا آورده‌اند. این مشکلات، دشمن بزرگ نیستند.

وی اظهار داشت: شیطان بزرگ ۳۶ سال شبانه روز برای ریشه کن کردن انقلاب برنامه‌ریزی کرد و دیوانه‌ای مثل صدام را هشت سال به جان این ملت انداختند و با پروژه‌هایی مثل محاصره اقتصادی و تحریم‌ها به دشمنی با این ملت پرداختند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در شرایط کنونی شاهد جریان نفاق جدید هستیم که در برخی از محافل رسمی نظام حضور دارند. نفوذ فیزیکی دهه اول انقلاب عمدتا توسط اعضای گروهک منافقین از طریق رخنه صورت می‌گرفت و ترور انجام می‌دادند، اما منافقین جدید که نقش اجرای پروژه نفوذ را دارند، با نفاق جدید وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما از دهه اول انقلاب تا امروز درگیر منافقین هستیم، اما امروز شکل منافقین عوض شده است و افرادی که خوش‌سابقه بوده و سابقه جهاد دارند دگرگون و استحاله شده‌اند؛ لذا چهره و سابقه همان است اما در باطن شخصیت دیگری است که آرمان‌ها و فکرشان تغییر کرده است.

مقدم‌فر اظهار داشت: این افراد در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور داشته و نفاق دارند؛ این نفاق خطرناک‌تر از نفاق دهه اول انقلاب است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز نفوذ جریان نفاق خطرناک‌تر از نفوذ دهه‌های اول انقلاب است.

وی تصریح کرد: این نفاق و نفوذ مسئولان را به جایی می‌رساند که باید برای عاقبت به خیری آنها دعا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.