معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی از تبدیل نیروهای شرکتی دستگاه های دولتی به قراردادی تا 15 اسفندماه امسال خبر داد. <BR> <BR>

نیروهای شرکتی دستگاههای دولتی قراردادی می شوند

 به گزارش استانداری خراسان رضوی به نقل از رضا عبدالملکی، پیرو مصوبه هیات دولت در ابتدای بهمن ماه امسال تمامی دستگاههای دولتی موضوع ماده پنج قانون خدمات کشوری مکلفند قراردادهای منعقد شده با شرکتهای پیمانکاری برای تامین نیروی انسانی را ظرف مدت 15 روز از ابلاغ این تصویب نامه فسخ کنند.

وی اظهار داشت : آنان بایدبا کارکنان شرکتی دارای حداقل یکسال سابقه کار شرکتی مستمر با پرداخت حق بیمه به دو صورت انعقاد قرارداد نمایند.

وی گفت : کارکنان شاغل در مشاغل خدماتی مثل پیشخدمت، آبدارچی، نظافتچی، نگهبان و نیروهای خدماتی که بعنوان شغل کارگری محسوب می شوند بر اساس قانون کار با آنان قرارداد کار موقت یکساله منعقد می شود و در پایان سال نیز طبق مقررات با آنان تسویه حساب یا در صورت نیاز در سال بعد مجدد با آنان قرارداد منعقد می شود.

این مسوول ادامه داد: کارکنان مشاغل پشتیبانی همانند مسوول دفتر، متصدی امور دفتری، بایگانی و امثال آن بصورت قرارداد کار مشخص(معین) با آنان تمدید قرارداد می شود.

عبدالملکی گفت : از تاریخ ابلاغ این مصوبه انعقاد قرارداد تامین نیروی انسانی به هر شکل با شرکتهای پیمانکاری ممنوع است.

به گفته وی ،هرگونه بکارگیری نیروی انسانی به هر نحوی در تمامی مشاغل و فعالیت های دستگاه ها صرفا با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و رعایت قوانین و مقررات ورود به خدمت امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود : دستگاههای اجرایی مکلفند بکارگیری نیروی انسانی تحت هرعنوان اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی، کارگر مشمول قانون کار و عناوین مشابه را در پایگاه اطلاعاتی 'کارمند ایران' به ثبت رسانده و شماره کارمندی دریافت کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مژده IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام با توجه به اينکه وزارت بهداشت به تازگى براى اجراى طرح مراقبين سلامت حاشيه شهرها اقدام به پذيرش تعدادزيادى نيروى کارشناس بصورت شرکتى نموده.ايا اين نيروها هم مشمول اين مصوبه خواهند شد؟