رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: میزان تصادفات جرحی در خراسان رضوی ۱۳ درصد افزایش یافت.

میزان تصادفات جرحی در خراسان‌رضوی ۱۳ درصد افزایش یافت‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حمیدرضا گرایلی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال 90 شماره‌گذاری تراکتور و کمباین شروع شد و در حال حاضر مرحله دوم شماره گذاری تراکتور‌ها و کمباین‌هایی که در مزارع مشغول به کار هستند صورت می‌گیرد که هزار و 585 دستگاه تاکنون شماره گذاری شده‌اند.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف شماره گذاری، اختصاص کارت سوخت به دستگاه‌ها است که با این طرح، سوخت براساس میزان سهمیه پرداخت می‌شود؛ خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که در سطح کشور این طرح را اجرایی می‌کند این در حالی است که براساس آمار 36 هزارتراکتور در سطح استان داریم که نیاز به شماره گذاری در آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به بحث مدارس و طرح‌های انضباطی گفت: طرح‌هایی در بحث سرویس مدارس در حال انجام است؛ امسال نسبت به سال گذشته سعی کردیم مشکلات را رفع کنیم که یکی از آنها سرویس‌ پذیرش و گزینش است که باید قبل از شروع سال تحصیلی آماده باشد که داشتن برچسب سرویس خودرو‌های مدارس از جمله اقداماتی بود که سعی شد قبل از شروع سال تحصیلی آماده باشد.

سرهنگ گرایلی افزود: هدف ما این است که سرویس مدارس از سمت خودرو شخصی به مینی بوس، ون و اتوبوس استفاده شود؛ این در حالی است که خانواده‌ها برای حفظ امنیت خواهان استفاده فرزندان خود از وسایل عمومی هستند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در بیان وظیفه راهنمایی و رانندگی گفت: آموزش‌ و نحوه صحیح رانندگی از طریق برپایی کلاس سبب شد که رانندگان طریقه پیاده کردن، ایستادن و سوار کردن دانش آموزان را یاد گیرند.

سرهنگ گرایلی از ابلاغ دستوری مبنی اعلام ظرفیت خودرو حامل دانش‌آموزان گفت و افزود: سوار کردن افراد زیر 12 سال در صندلی جلو ممنوع است و دانش آموزی که از سن 12 سال و بالاتر را دارند بایستی کمربند را ببندند.

وی به داشتن برگه معاینه فنی خودرو، ظاهر مناسب، رعایت موارد ایمنی، معتبر بودن برگه گواهی فنی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هیچ شرکتی حق جابه جایی راننده را ندارد مگر آنکه فرد جایگزین مورد تایید باشد.

سرهنگ گرایلی اظهار داشت: کنترل و نظارت سرویس مدارس در مورد بحث راننده، ایمنی خودرو، تردد خودرو در سطح شهر را از مواردی دانست که راهنمایی و رانندگی بایستی بر آن نظارت کند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: رانندگان بایستی دانش آموزان را در جلوی درب منزل پیاده کند؛ خواهش ما این است که کادر آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان با کنترل سرویس مدارس در این امر پلیس راهنمایی و رانندگی را یاری برسانند.

وی در بیان تذکری به اولیا گفت: والدین بایستی شماره رانندگان، مشخصات شرکت، عکس راننده و مدل خودرو را بدانند تا بتوانند از به وجود آمدن مشکلات جلوگیری کنند؛ هدف ما این است که متولیان آموزشگاه‌ها را نسبت به سرویس مدارس و برقراری امنیت دانش آموزان حساس کنیم.

سرهنگ گرایلی به برپایی گشت در محله‌های مختلف با توجه به شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: نظارت راهنمایی و رانندگی علاوه بر سایر نقاط، به مدارسی که در حاشیه خیابان و مراحل پرترافیک است بیشتر است و به کنترل خوردو‌ها و نظارت بر داشتن مدارک لازم توسط رانندگان می‌پردازد.

وی در بیان امنیت اطراف مدرسه از اولیا و کادر آموزشی خواستار همکاری و همیاری شد و اظهار داشت: کلانتری‌ها برنامه خاصی در ایجاد گشت در اطراف مداراس به ویژه مدارس دخترانه دارند و با موتورسیکلت سورانی که موجب توقف و مزاحمت می‌شوند برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: راننده خانم برای دانش آموزان دختر به حد کافی نداریم ولی شرکت ها را مجاب کردیم که در صورت نبود خانم برای راننده از وسایل عمومی همچون ون و مینی بوس استفاده شود که بایستی راننده‌های آن متاهل بوده و سن بالا داشته باشند.

سرهنگ گریلی از ایجاد گشت سیار و ثابت در مدارس دخترانه خبر داد و افزود: ایجاد گشت در اطراف مدارس مهم برای رفع مزاحمت‌ها از جمله اقداماتی است که راهنمایی و رانندگی در دستور کار دارد.

وی افزود: در 31 شهریور که نیرو‌های مسلح با حضور خود در معابر شهری مانوری را برپا می‌کنند که محل آن میدان 15 خرداد است که در مسیر میدان 15 خرداد و بولوار امام رضا(ع) محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: محدودیت‌هایی از ساعت 6صبح در این روز آغاز می‌شود و توقف هرگونه وسایل نقلیه در این مسیر ممنوع است و هر خوردویی که در این مسیر پارک کند با خوردو‌های مطمئن به مکان مناسب جا‌به‌جا می‌شود؛ 2 ساعت قبل از شروع مراسم در این مسیر تردد خودرو ممنوع است و مردم می‌توانند از خیابان‌های مجاور برای رفت و آمد استفاده کنند.

وی اظهار داشت: تصادفات جرحی نسبت به پارسال در پنج ماه ابتدایی سال جاری 13 درصد افزایش داشته که این میزان برابر با یک هزار و 295 نفر است؛ تصادفات جرحی در سال گذشته 10 هزار و 213 نفر و در سال جاری 11هزار و 508 نفر بوده است.

سرهنگ گرایلی به افزایش 118 درصدی اعمال قانون در پنج ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 93 یک میلیون و 190 هزار برگ جریمه و سال 94، دو ملیون و 60 هزار فقره برگ جریمه صادر شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد کشته‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پنج ماه ابتدایی سال، 8 نفر کاهش داشته‌ایم که کاهش 5 درصدی فوتی‌ها را نمایان می‌کند.

وی بیشترین موارد حادثه ساز در سطح شهر را سرعت غیر مجاز، گذر از مکان‌های عبور ممنوع و تغییر مسیر ناگهانی را از موارد حادثه ساز دانست و تصریح کرد: توقف دوبله، نبستن کمربند، پارک در پیاده رو، نداشتن معاینه فنی و توقف در مکان نامناسب از جمله مواردی است که میزان صدور برگه تخلف را افزایش داده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.