قدس آنلاین _ سمانه بامشاد_ رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر به بازی‌های پرطرفدار خارجی توجه نکنیم، گیمرهای اصلی بسیاری را از دست خواهیم داد. به همین دلیل سعی کردیم در این دوره از مسابقات، بازی‌های خارجی پرطرفدار را شرکت دهیم.

عدم توجه به بازی های خارجی ،از دست دادن گیمرهای اصلی را در بی خواهد داشت

به گزارش خبر نگار ما،رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس،  گفت:این دوره از مسابقات با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش، مرکز ملی شورای عالی فضای مجازی، شهرداری تهران، سازمان فناوری اطلاعات و منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

سید مرتضی موسویان ادامه داد:با توجه به استعدادی که در شبکه ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال وجود دارد، این بازی‌ها به صورت سراسری و در کل کشور برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مجتمع‌های فرهنگی دیجیتالی استانی عهده‌دار برگزاری فینال بازی است و با توجه به قدمت چندساله‌ای که مجتمع‌ها دارند، پیش‌بینی می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان ایرانی نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: شروع ثبت نام دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس از یکم مهرماه به صورت آنلاین از طریق پرتال تمامی مراکز دیجیتالی شبکه ملی فرهنگ و پرتال وزارت ورزش و امور جوانان و پرتال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغاز خواهد شد.مسابقات از 15 مهرماه آغاز و تا 20 مهر ادامه خواهد داشت و فینال مسابقات در تهران در رشته‌های مختلف در نیمه دوم آبان ماه تا 28 آبان ماه خواهد بود. .

وی بیان کرد: آئین پایانی دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در روز میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) با حضور دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان) برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بازی ایرانی ارتش‌های فرازمینی، شلیک‌های پایانی از جمله بازی‌های ایرانی است که در این دوره از مسابقات حضور خواهد شد.

وی اظهار کرد: بازی شلیک‌های آتشین اولین بازی آنلاین سه بعدی تولید شده است.  وشبیه نبرد تانک‌هاست.

موسویان با اشاره به حضور بازی‌های خارجی در دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس تصریح کرد: نسخه ویرایش شده بازی‌‌های خارجی همچون «پوتا»(pota) در ژانر استراتژیک، بازی «کانتراستریک»(Counter Strike) و بازی «وارکرفت»(Warcraft)، در این دوره از مسابقات شرکت داده‌ایم.

وی بیان کرد: دو بازی ایرانی دیگر در این دوره از مسابقات شرکت خواهیم داد مشروط بر اینکه تا زمان ثبت‌نام تولید و از استانداردهای لازم برخوردار باشند. این دو بازی شامل «گلدن کاپ» و «شوفر» خواهد بود.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر اینکه چرا مرکز وارد برگزاری مسابقه بازی‌های رایانه‌ای شده است، گفت: مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در هر یک از استان‌ها به صورت فعال مشغول هستند به دلیل وجود این پتانسیل، مرکز این ضرورت را احساس کرد تا دراین دوره مسابقات ورود داشته باشد. ازبنیاد بازیهای رایانه ای به عنوان مغز متفکر بازی های حرفه ای نام برد .

 موسویان تصریح کرد: ویرایش نسخه‌های فراماسیونی و شیطان پرستی بازی‌های خارجی شرکت داده شده توسط مرکز رسانه‌های دیجیتال در شورای سیاست‌گذاری مسابقات انجام شده است. در این ویرایش‌ها پوشش‌ها و نمادها از بازی حذف شده است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چرا در مسابقه‌ای که با نام خلیج‌فارس برگزار می‌شود اما اثری از پروژه ملی با این رویکرد نیست، گفت: یکی از دلایل نامگذاری این عنوان به دلیل حفظ پاسداشت نام خلیج فارس است و به دلیل آنکه در حال برگزاری دومین دوره آن هستیم، امیدواریم در آینده شاهد بازی‌های آنلاین با نام خلیج فارس باشیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    آيا اصلا به محتوي بازي هاي پر طرفدار هم عنايت مي فرماييد ؟ اكثرشان داراي اهدافي ضد ديني و ضد ايراني هستند . در اينصورت آيا نبايد اعتراض كرد كه چرا كميت را فداي كيفيت مي كنيد ؟ اين نگاه هاست كه زمينه ساز آسيب هاي اجتماعي فراواني است كه جامع شناسان هر روز با افشاي آمارش همه را شگفت زده مي كنند . كمي هم از هوشتان استفاده كنيد ؟ پست امروز شما بزودي تحويل كس ديگري خواهد شد و براي شما فقط پاسخگويي به اعمالتان وبال خواهد گرديد .