قدس آنلاین_شهردار کلات گفت: نبود توسعه اقتصادی و حمایت سرمایه گذاران از جمله دلایل عدم رشد صنعت گردشگری در شهرستان کلات است.

 صنعت گردشگری کلات نه زیر ساخت دارد نه سرمایه گذار

 

به گزارش قدس آنلاین  شهردار کلات در اولین نشست خبری خود با تور خبرنگاران مشهدی گفت: شهرستان کلات با توجه به ظرفیت گردشگری ,قطب گردشگری  استان محسوب می شود در حالیکه ضمن نگاه سنتی متولیان به مقوله گردشگری , نبود توسعه اقتصادی و نیز عدم حمایت سرمایه گذاران, رشد صنعت گردشگری را در این شهرستان با مانع مواجه کرده است .

شهردارکلات افزود: نبود زیرساختهای مناسب و سرمایه گذارانی که پتانسیل های گردشگری شهرستان کلات را بشناسند و نگرانی سرمایه گذاران از بازگشت سرمایه، از جمله عواملی است که گردشگری کلات را در انحصار سرمایه دارانی درمناطق خاص قرارداده است.

وی گفت: طرح تفصیلی شهرستان کلات در سال 92 ابلاغ شد که در این طرح تفصیلی پایش محدوده شهری به اجرا درآمد.

پروانه با بیان اینکه در طرح جامع , شهرستان کلات از 172 هکتار به 152 هکتار کاهش پیدا کرد، افزود:شهرداری کلات جلساتی با سرمایه گذاران برای ساخت زیرساختهای گردشگری داشته و اکنون این شهرستان، فقط یک مرکز اقامتی دارد که با توجه به حضور گردشگران در ایام تعطیلات این مرکز اقامتی، اصلا پاسخگو نیست.

شهردارکلات گفت: مهمترین مشکل شهرستان کلات را سیلابی بودن بیان کرد که این سیلاب هرساله درفصل های بارش ، مردم را با مشکلاتی مواجه می کند که متاسفانه هلال احمر و مدیریت بحران تجهیزات کافی را برای مقابله با این حوادث ندارند.

وی افزود: آبراههای سطحی از ضلع شمالی و جنوبی وارد سطح شهرستان می شوند و خساراتی را بوجود می آورند، که در همین راستا از جمله پروژه های شهرداری ایجاد دیوارساحلی دردست اجراست.

پروانه گفت: در طرح جامع تفصیلی 20 هکتارکاهش پیدا کرده ودرواقع این قسمت با وجود اینکه درشهرستان قراردارد، از محدوده  خدمات شهری خارج شده است.

شهردارکلات با بیان اینکه، شهرستان کلات، با وجود گردشگران بسیار، فقط یک پارکینگ عمومی دارد، افزود: کمبود پارکینگ، گردشگران  و شهروندان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی گفت: ازجمله پروژه های دیگر این شهرستان ، پروژه باغ مزار بوده که ، شهرداری کلات 200 میلیون تومان برای آن هزینه کرده اما این پروژه درتملک اوقاف شهرستان درآمده است.

شهردارکلات درباره بیشترین درآمد گردشگری این شهر گفت: بیشترین درآمد گردشگری این شهر 30 میلیون تومان است.

وی افزود: شهرستان کلات با 8 هزار نفر جمعیت،  معجونی از آثار تاریخی  و  گردشگری طبیعت است، که بیشترین حجم گردشگران مشهدی را به این شهرستان ترغیب می کند.

شهردار کلات ، از شهرداری مشهد برای سرمایه گذاری در زیرساختهای گردشگری و اقامتی کمک خواست و گفت: حمایت شهرداری مشهد و صاحبان سرمایه از مهاجرت مردم این شهرستان به مشهد کم کرده و تا حدودی مشکلات حاشیه نشینی و آسیبهای اجتماعی را برطرف می کند.

درپایان خبرنگاران به همراه شهرداراز پروژه دیوارساحلی، خیابان جدید الاحداث امام علی (ع) و کاخ خورشید و کتبیه و برج و بارو و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و کتابخانه علامه محمد تقی جعفری تنها کتابخانه و بیمارستان این شهرستان بازدید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.