برخی از فروشندگان مسکن از روشی قدیمی برای بالا نگه داشتن قیمت مسکن در محله‌شان استفاده می‌کنند.

شگرد برخی فروشنده‌ها برای بالا نگه‌داشتن قیمت مسکن

به نوشته دنیای اقتصاد، این گروه که جزو فروشندگان پول لازم نیستند و عجله‌ای برای فروش ملک‌شان ندارند قیمتی بیش از قیمت واقعی محله برای آپارتمان‌هایشان تعیین می‌کنند و با تعیین نرخ‌های بالا، قیمت میانگین منطقه را حتی تا یک میلیون تومان در هر مترمربع بالا می‌برند.
این در حالی است که به گفته فعالان بازار مسکن قیمت کنونی به کف قیمت نزدیک شده است و افزایش قیمت تا 6ماه آینده پیش‌بینی نمی‌شود. حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید: قیمت‌های کنونی تقریبا به قیمت‌های واقعی نزدیک شده است و بازار مسکن دیگر توان افزایش قیمت‌ها بیش از این را ندارد، بنابراین قیمت‌ها به سمت واقعی شدن پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های زیادی در تعیین قیمت مسکن تاثیرگذار است، می‌گوید: مناقشات بین‌المللی و سیاسی، سیاست‌های پولی و بانکی، برنامه‌های دولت در بخش مسکن، اختصاص منابع و ارائه تسهیلات بانکی، ارائه زمین به سازندگان و دیگر سیاست‌هایی که از سوی دولت به اجرا می‌رسد، می‌تواند نقش زیادی در تعیین قیمت‌ها داشته باشد.

به گفته وی در ۶ ماه اول سال ۹۴ بازار مسکن در وضعیت آرامی به سر برده و افزایش قیمت در بازار مسکن را برای 6 ماهه دوم پیش‌بینی نمی‌کنیم، وضعیت فعلی اقتصاد مسکن با توجه به ثبات اقتصادی که در کشور داریم، آرام است و مردم می‌توانند مطمئن باشند که اگر خانه‌ای را فروختند تا چند ماه آینده احتمال اینکه افزایش قیمت وجود داشته باشد، نیست.

بنابراین سطح کاذب قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌ها به ناچار با سطح قیمت‌های واقعی تنظیم خواهد شد.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.