شورای نگهبان نظر خود را درباره طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری (ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها) اعلام کرد.

۳ ایراد شورای نگهبان به طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۹۵) قانون مدیریت خدمات کشوری (طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاهها) مصوب جلسه مورخ ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۳۱ شهریورماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می شود؛

۱. اطلاق ممنوعیت بکارگیری افراد بازنشسته و پرداخت به آنها، مغایر بند ۸ سیاست های کلی نظام اداری و در نتیجه مخالف بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی است؛ همچنین اطلاق آن از این حیث که در برخی موارد مانع ایجاد نظام اداری صحیح می شود، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی است.

۲. ممنوعیت هرگونه پرداخت از هر محل و تحت هرعنوان در خصوص دستگاه هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می کنند، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۳- تبصره ۳، از این حیث که مشخص نیست آیا شامل موارد یا اجازات خاصه هم می شود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام، اظهارنظر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.