احمد فیاض : قدس ویژه خراسان- همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، با حضور استاندار خراسان رضوی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفان، اعضای شورای تأمین استان، ...

 نمایش اقتدار

مقامهای لشکری و کشوری، رژه اقتدار نیروهای مسلح استان برگزار شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مراسم رژه نیروهای مسلح مشهد گفت: نیروهای مسلح کشور به برکت نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح آمادگی رزمی در دفاع از مرزهای کشور در مقابل هر گونه تهدید احتمالی دشمنان قرار دارند.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی افزود: نیروهای مسلح شبانه روز ضمن حفظ کامل آمادگی رزمی و دفاعی خود تمامی تحرکات نیروهای منطقه‌ای  و فرامنطقه‌ای دشمنان را رصد می‌کنند.

وی اظهار داشت: دشمن که با تحمیل جنگ سخت نتوانست به اهداف خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی و کشور دست یابد، امروز بر دامنه تهاجم و شبیخون فرهنگی خود افزوده و از این طریق به دنبال جدا کردن جوانان از بدنه انقلاب است.

سردار فضلی، تفرقه شیعه و سنی و اقوام و مذاهب در کشور را دیگر ترفند معاندان برشمرد و گفت: امروز نباید به دشمنان امان بدهیم، بلکه باید با افزایش بصیرت و حضور گسترده در صحنه، آنها را در نیل به سیاستهای خصمانه شان ناکام بگذاریم.

وی اظهار داشت: آحاد ملت ایران و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با لبیک به ندای امام خمینی (ره) و فرمانده معظم کل قوا در برابر هجمه دشمن متجاوز بعثی ایستادگی کرده و افتخارات بسیاری در دفاع از میهن اسلامی آفریدند و عزت و استقلال و امنیت ما مرهون این جانفشانی‌هاست.

سردار فضلی گفت: بیش از دو هزار و 300 گردان بیت المقدس، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و حضرت زینب(س) و بسیج در سطح کشور تشکیل شده است و پنج میلیون نفر هم در قالب کاروانهای راهیان نور در سنوات گذشته از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس بازدید کردند.

گفتنی است، همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، نیروهای مسلح مستقر در استان با رژه اقتدار، صلابت و آمادگی خود را در دفاع از مرزهای کشور در مقابل تهدیدهای احتمالی دشمنان به نمایش گذاشتند.

در مراسمی که به همین مناسبت در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد، نیروهای مسلح از جمله تیپ ها و یگانهای لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع)، هوانیروز، پدافند هوایی، یگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  نیروی انتظامی و بسیج  رژه رفتند.

رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی برگزارشد

بجنورد- خبرنگار قدس:  همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

استاندار خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه هم اکنون ایران اسلامی در دنیا قدرتمند است، گفت: اما همیشه باید آمادگی نظامی در کشور وجود داشته باشد و این امر نباید حتی برای لحظه ای فراموش شود.

امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم گفت: ثبت انقلاب ما به واسطه مجاهدت های رزمندگان و دلاورمردان این مرز و بوم بود و امروز هم ملت امانت دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه مجاهد لباس تقوا پوشیده است افزود: سپر دفاع یک ملت جهاد است که جلوی ضربه ها را می گیرد و اگر ملتی جهاد و دفاع را تعطیل کند لباس ذلت به آنان پوشیده خواهد شد.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی به واسطه دفاع مقدس ایجاد شده است.

 

 

در حاشیه

 

- مراسم رژه نیروهای مسلح بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مشهد رأس ساعت 8 صبح دیروز با ورود استاندار خراسان رضوی، سردار علی فضلی(جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین)، و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان شروع شد.

- استاندار و هیأت همراه پیش از استقرار در جایگاه، دقایقی در مقابل جایگاه مزین به تصاویر برخی از فرماندهان و سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس به قرائت فاتحه پرداختند.

- روبه‌روی جایگاه، یگانهای رزم نواز و موزیک ارتش، سپاه و ناجا مستقر شده بودند.

- نمایش توان رزم به صورت جنگ تن به تن، شکستن اجسام سخت، دفاع شخصی، امداد و نجات از سوی یگان ویژه امنیتی و واکنش سریع سپاه امام رضا(ع) مورد توجه و استقبال حاضران قرار گرفت.

- مراسم رژه گروهانهای منتخب رژه رونده پیاده و موتوری نیروهای مسلح استان خراسان رضوی پس از قرائت دسته جمعی صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعت 10 آغاز شد.

- تعدادی از جانبازان معظم ویلچر سوار ارتش، سپاه، ناجا و بسیج در قالب گروهانی به عنوان دومین گروه رژه رونده از جلوی جایگاه عبور کردند.

- سومین گروه رژه رونده در مراسم گروهان وحدت متشکل از ارتش، سپاه، ناجا و بسیج بود.

- در رژه نیروهای ارتش، گروهانی که با لباسهای قرمز، سفید و سبز پرچم ایران اسلامی را تداعی می‌نمود، به همراه گروهان جنگ شیمیایی این نیرو با لباسهای یکدست سفید جلب توجه می‌کرد.

- رژه جوانان و نوجوانان بسیجی به صورت پیاده و موتوری در قالب یگان نمونه بسیج کوی سازمانی قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمالشرق و یگان چابک بسیج پدافند هوایی ارتش با توجه به حضور جانشین سازمان بسیج کشور از نکات جالب و وحدت بخش مراسم بود.

- پس از رژه یگانهای ارتش، یگانهایی از سپاه رژه خود را آغاز و از جلوی جایگاه عبور کردند.

- بسیج دانش آموزی، بسیج کارمندان به همراه یگانهایی از بسیج نواحی و حوزه‌های مسلم، حر، ابوذر، مقداد، عمار، کمیل، سلمان و یاسر از دیگر یگانهای رژه رونده بودند.

- رژه نیروهای سپاه با توقف گروه موزیک و به صورت حماسی با خوانش سرودهای رزمی، سربندهای لبیک یا خامنه‌ای و یا حسین(ع) و ... همراه شد.

- رژه موتوری به همراه ادوات نظامی و جنگ افزارهای پیشرفته دفاعی و مدرن از صحنه‌های مورد توجه حاضران بود که اقتدار نظامی کشور را نشان می‌داد.

- مشاهده میدانی خبرنگار ما نیز از حضور فشرده مردمی در بخش میانی و فضای سبز میدان 15 خرداد و نشستن کودکان در کف خیابانهای رژه برای دسترسی مطلوب و تماشای بهتر مراسم حکایت داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.