۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 311465

نیروی هوایی ارتش پهپاد مهاجم ۹۲ را با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی کرد.

پهپاد جدید ارتش با برد ۵۰۰ کیلومتر +عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در فرودگاه مهرآباد تهران برپا شده و در این نمایشگاه، نمونه‌های مختلفی از جنگنده‌ها، بالگردها، هواپیماهای سوخت‌رسان و جت‌های آموزشی و تعدادی از موشک‌ها بمب‌های قابل نصب روی جنگنده‌ها در معرض دید عموم قرار گرفته است.

یکی از تجهیزات به نماش در آمده در این نمایشگاه "پهپاد مهاجم 92" است. این پرنده هدایت‌پذیر از دور، برای اولین بار است که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این پهپاد 500 کیلومتر برد داشته و قادر است 6 ساعت را به طور مداوم پرواز کند. حداکثر سرعت پروازی پهپاد مهاجم 92 در سطح دریا، 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که این سرعت در کروز در سطح دریا به 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
مهاجم 92 با حداکثر وزن 80 کیلوگرم، قادر است در شعاع عملیات 100 کیلومتری به انجام ماموریت بپردازد. نمونه‌ای که از پهپاد مهاجم 92 در نمایشگاه نهاجا در تهران به نمایش گذاشته شده است، رزمی نبوده و شناسایی است اما این احتمال وجود دارد که نمونه رزمی این پهپاد نیز با توجه به نیازهای نیروی هوایی ارتش، تولید شده باشد.

"مهاجم 92" که توسط معاونت تحقیقات پهپاد، جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تولید شده، پرنده ای سبک و چالاک است.
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.