رئیس حفاظت محیط زیست رشتخوار گفت: حکم محکومیت دو شکارچی سنگدل که اقدام به شکار سه راس قوچ ومیش وحشی و دو نوزاد آماده زایش نموده بودند صادر شد.

حکم قابل توجه یک قاضی دادگاه در رشتخوار برای تخلف زیست محیطی

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سعید توانا گفت: بر این اساس هر یک از متخلفان به یکسال حبس تعزیری، دو سال حبس تعلیقی از نوع مراقبتی به مدت پنج سال با قید عدم حق حضور در هر یک از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بدون مجوز کتبی از سازمان محکوم شدند.

وی ادامه داد: طبق احکام ،در صورت عدم تمکین برای بار اول افزایش مدت وبرای بار دوم اجرای مجازات حبس،ابطال پروانه حمل سلاح وتوقیف آن به نفع دولت ونیز دو سال منع حمل اسلحه صادر شد.

توانا در تکمیل خبر افزود: هر چند متخلفان با ترفندهای مختلف قصد گمراه ساختن محکمه را داشتند اما دفاعیات مستدل حضوری و صورتجلسات متعدد و لحظه به لحظه عملیات دستگیری به همراه لایحه تکمیلی تقدیم شده به محضر دادگاه که کذب اظهارات ایشان را از جوانب مختلف اثبات می نمود باعث شد، قاضی پرونده ضمن پذیرش ادله ارائه شده در حکم صادره کاملاً به آن موارد اشاره نموده و در نهایت حکم بر محکومیت آنان صادر نماید.

وی در ادامه اظهار امیدواری نمود چنین احکامی بعنوان درس عبرتی برای سایر متخلفین محسوب گشته تا در آینده شاهد کاهش تخلفات شکار وصید در اقصی نقاط کشور عزیزمان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.