دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: هنوز بخشنامه و ابلاغیه‌ای مبنی بر کاهش سود تسهیلات به بانک‌های خراسان رضوی ابلاغ نشده است.

تغییری در نرخ سود تسهیلات بانک‌های خراسان رضوی ابلاغ نشده است

به گزارش قدس آنلاین، علی صادقی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هنوز بخشنامه و ابلاغیه‌ای مبنی بر کاهش سود تسهیلات به بانک‌های خراسان رضوی ابلاغ نشده و نرخ سود برای مشارکت 24 درصد و عقود مبادله‌ای 25 درصد است.

وی با اشاره به اینکه به محض بهبود یافتن شرایط اقتصادی اقداماتی برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به ویژه برای واحدهای تولیدی به انجام می‌رسد، تصریح کرد: باید برای این موضوع مانند گذشته عمل نشود و منابع ارزان قیمت نباید به بنگاه‌هایی تزریق شوند که بازار از آنها اشباع شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود: به عبارت دیگر تزریق نقدینگی به بنگاه‌هایی که فضای فروش، کار و بازده عملکردی بالایی دارند با قیمت نرخ‌های مناسب برای آینده در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به موضوع پدیده و میزان و حل شدن مشکلات آنها، بیان کرد: این موضوع در نظام بانکی و تسهیل روند ارائه تسهیلات تا کنون تأثیری نداشته است.

وی افزود: این موضوع در جذب منابع بسیار موثر بوده و به دست آمدن اعتماد دوباره مردم به بانک‌های دولتی و مجاز حجم سرمایه‌های آنان را افزایش داده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی بیان کرد: با این حال تمام بانک‌های کشور بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کنند و در این راستا برای کاهش نرخ سود باید در این زمینه تصمیم گیری‌های کلان به انجام برسد.

صادقی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال سهم خراسان رضوی از صندوق توسعه ملی کمتر از میران انتظار بوده است، تصریح کرد: شورای هماهنگی بانک‎های خراسان رضوی در حال رایزنی با مرکز برای افزایش سهم خراسان رضوی از این صندوق برای شش ماهه دوم سال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.