پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوي: همايش «ميثاق مهر» با حضور دكتر قاضي زاده هاشمي، وزير بهداشت، سيد ضياء هاشمي، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و شماری از مدیران و رئیسان دانشگاه‌هاي مشهد ...

همايش « ميثاق مهر» در حرم مطهر رضوي برگزار شد

در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در اين همايش گفت: مجاورت با مضجع شريف حضرت امام رضا(ع) و همدلي و همگرايي بين دانشگاه هاي مشهد از ويژگي هاي ممتاز مراكز آموزش عالي این شهر است. دکتر محمد کافی گفت: چهار نفر از وزیران دولت، از دانش آموختگان دانشگاه فردوسي هستند که الگويي براي همه دانش آموختگان اين دانشگاه است.

وي گفت: رمز موفقیت دانشجویان تنها اتکا به کتابهای درسی نیست، بلكه دانشجويان بايد در فعالیتهاي فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مشارکت گروهی داشته باشند تا بتوانند مهارتهای لازم را برای مسؤولیت های بزرگ در آینده فرا بگیرند.

وي افزود: انتظار از دانشجويان اين است كه اهداف بزرگ را انتخاب كنند، زیرا در آينده با مسؤوليتهاي بزرگي رو به رو می‌شوند.

فرصت بي‌نظير

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين مراسم گفت: اميدوارم اين مرحله از زندگي شما سرشار از شادي و سلامتي و نیز همراه با علم و معرفت اندوزی باشد. قاضی زاده هاشمی با بيان اينكه هدف از خلقت ما اثرگذاري و موفقيت در آزمونهاي الهي است، گفت: بايد تلاش كنيم از ظرفیتها بخوبی استفاده کنیم. وی افزود: فرصتها زودگذر است و ما بايد در زندگي از فرصتهايمان بیشترین استفاده را ببريم. وزير بهداشت یادآور شد: امروز قدرت در دست كساني نيست كه ثروت و منابع زيرزميني غني دارند، بلکه كشورهايی در دنيا اميري مي‌كنند كه از دانش و فناوري هاي بيشتر برخوردار باشند.

گفتنی است، در پايان این مراسم، دانشجويان و استادان دانشگاه هاي علوم پزشكي و فردوسي مشهد، ميثاق نامه آغاز سال تحصيلي را در جوار بارگاه ملكوتي حضرت امام رضا(ع) قرائت كردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.