قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امروز در جلسه بررسی حادثه مناسک حج که منجر به شهادت حاج محسن حاجی حسنی کارگر شد، گفت: مراسم بزرگداشت و خاکسپاری این شهید نخبه قرآنی با حضور مسوولین کشوری و استانی در هفته جاری برگزار می شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت برای نخبه قرآنی مشهدی که درحادثه منا به شهادت رسید

 

به گزارش قدس آنلاین، سید سعید سرابی که صبح امروز پس از تایید خبر شهادت حاج محسن حاجی حسنی کارگر به همراه تعدادی از مسوولین فرهنگی استانی به منزل این شهید رقته بود، در جلسه خود با نمایندگان دستگاه ها و اصحاب رسانه تاکید کرد: درگذشت حاج محسن حاجی ‌حسنی‌ کارگر، نخبه قرآنی به رهبر معظم انقلاب و جامعه قاریان و خانواده معزز این شهید قرآنی تسلیت عرض می کنم.

او از پیگیری های انجام شده برای دریافت خبر سلامتی قاریان خراسان رضوی، پس از اخبار منتشر شده درباره حادثه بزرگ مراسم حج در مکه خبر داد و افزود: استانداری خراسان رضوی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از ابتدای انتشار خبر این حادثه همراه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان پیگیر وضعیت سلامتی جامعه قرآنی بودند گرچه از ابتدا 5 نفر از جامعه قرآنی کشور در لیست مفقودین قرار داشتند.

این مسوول فرهنگی تصریح کرد:  پس از آنکه از سلامتی قاریان قرآن خراسان رضوی از جمله شاکرنژاد و حجت‌الاسلام رجبی مطلع شدیم،  خبر شهادت حاج محسن حاجی حسنی کارگر اعلام شد که پس از تماس با صالح اطهری فرد، مسوول کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 94،  متاسفانه شهادت این قاری بین‌ المللی را تایید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان در بخش دیگری از سخنان خود به  ویژگی های اخلاقی و موفقیت های این شهید پرداخت و اظهار کرد: این شهید نخبه قرآنی، بسیار با استعداد بود و توانایی های درخشانی را در پیش رو داشت زیرا با وجود سن کم خود، علاوه بر اینکه نفر برتر مسابقات مالزی بود و امتیازاتش از قاریان بین المللی قرآنی مصری نیز بالاتر بود اما شاگردان بسیار خوبی را نیز تربیت کرده بود.

به گفته سید سعید سرابی ، امروز تمام جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد به علت این ضایعه دردناک منتفی شد و در سه روز اعلام عزای عمومی همه فعالیت ‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد تعطیل شده است.

او از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت و خاکسپاری این شهید قرآنی خبر داد و خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تایید ویزا به عربستان سفر می کند تا پیکرهای شهدای این حادثه بزرگ را به کشور بازگرداند.

گفتنی است پیکر شهدای ایرانی در مراسم مناسک حج دوشنبه پیش رو به تهران منتقل می شوند و پس از آن هر کدام از شهدا به استان محل زندگی خود انتقال پیدا می کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.