قدس آنلاین : رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کلات توسعه گردشگری کلات را نیازمند همدلی همه نهادهای دولتی و مشارکت بخش خصوصی دانست.

     گردشگری کلات متولی ساخت مراکز اقامتی نیست!!!

به گزارش قدس آنلاین،رییس اداره گردشگری شهرستان کلات،در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اداره گردشگری شهرستان کلات متولی ساخت مرکز اقامتی نیست.

وی افزود: واحدهای اقامتی توسط بخش خصوصی ساخته می شود و این اداره بر استاندارد و بهره برداریهای آن توسط گردشگران و بخش خصوصی، نظارت می کند.

فرهمند افزود:بخش خصوصی، تملک و سرمایه گذاری را در این شهرستان برای احداث مراکز اقامتی و رفاهی که مناسب شان گردشگران باشد آغاز کرده تا یک مجتمع رفاهی ساخته شود که پاسخگوی همه نیازهای گردشگران برای اقامت و اسکان و بهداشت و نمازخانه و آلاچیق  و رستوران ، باشد که این طرح 6 ماه  تا یکسال بعد به بهره برداری می رسد.

وی گفت: بخش خصوصی در  توسعه گردشگری با سرمایه گذاری اقدام می کند و این  اداره با حمایت خود از این سرمایه گذاران و اعطای تسهیلات بانکی، فرایند اجرایی این امور را تسهیل می کند.

فرهمند با بیان این خبر که ساخت یک مجموعه کامل  مورد نیاز اقامتی و اسکان  برای گردشگران و اعطای مجوزهای لازم برای یکی از شرکتهای سرمایه گذار تاکنون  آغاز شده افزود: محدوده کاخ خورشید تا مسجد کبود که محل بازار قدیمی است را تملک کردیم تا با همکاری بخش خصوصی طرح بازسازی بازار را اجرایی کنیم، اما متاسفانه تاکنون هیچ سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی نکرده است.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کلات گفت: ورود اصلی  کاخ خورشید را ضلع شرقی قرار دادیم  و با توجه به اینکه سرمایه گذار برای  سرمایه گذاری نیاز به فضای امن سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه را انتظار دارد، و با طرح مطالعاتی ورود پیدا می کند، نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم در این زمینه با همکاری سایر نهادها هستیم.

وی درباره پدیده زمین خواری که در یکی از تفرج گاهها و مناطق طبیعی شهرستان کلات برای ساخت مراکز اقامتی بدون ضابطه در حال انجام است، افزود:  زمین خواری در این منطقه به اندازه سایر شهرها نیست، اما در عین حال این موضوع را با همکاری جهاد کشاورزی، محیط زیست درباره تغییر کاربری زمین  مطرح کردیم و ساخت و سازهای این سرمایه گذاران دراین منطقه و همین طور روستاهای خارج ازبافت مصوب به دادگستری و فرمانداری ارجاع دادیم،  و این موضوع  دردست پیگیری است تا اقدامات حقوقی و قانونی لازم برای برخورد با این سرمایه گذاران انجام شود.

فرهمند با بیان اینکه تبلیغات محیطی معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان، وظیفه شهرداری است، گفت: هرسال در ایام تعطیلات نوروزی و تابستان که حضورگردشگران حدود 30 هزار بروشور بین گردشگران شهرستان،توسط اداره گردشگری  توزیع می کنیم.

وی با قبول اینکه کمبود خدمات رفاهی مناسب را برای گردشگران قبول دارم، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب نیازمند همکاری سایرنهادها مانند اداره راه و شهرسازی برای ایجاد جاده ای مناسب برای ورود گردشگران و همکاری شهرداری برای به روزرسانی و ایجاد محیط شهری با نشاط و ایجاد پایانه مناسب برای انتقال مسافران و شهروندان این شهرستان و ایجاد محیط پارک  و تفریحگاه  هستیم.

فرهمند  گفت: بازارچه  دائمی صنایع دستی و گردشگری برای معرفی صنایع دستی و سوغات شهرستان در بخشی از کاخ خورشید که قبلا محیط اداری گردشگری این شهرستان بود، ایجاد شده است.

رییس میراث فرهنگی  و گردشگری شهرستان کلات در بخش دیگری از سخنانش درباره مراکز اقامتی این شهرستان برای مسافران و گردشگران گفت: با همکاری خوب آموزش  و پرورش این شهرستان، مدارس و خانه معلم این شهرستان همکاری لازم را با این اداره دارد و مراکز اسکان خود را برای مسافران فرهنگی و آزاد در اختیار مسافران قرار می دهد.

وی در پایان با بیان این مطلب که گردشگران کلات، به لحاظ موقعیت جغرافیایی وقتی برای گردشگری این شهر می آیند ، فقط همین موضوع را درنظر دارند گفت :این شهرستان مقصد گردشگری است، نه مسیر عبوری ولذا ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران ، نیازمند همدلی و همراهی همه نهادهای این شهرستانست، چون  اگر جاده ورودی این شهر ، دارای خطر و مشکلات عبوری باشد، حضور گردشگران و مسافران را به جهت ناامنی جاده کاهش می دهد و اگر زیرساختهای لازم و استاندارد شهری ، وجود نداشته باشد، مسافران رغبت دوباره برای بازدید ازاین جاذبه ها و آثار تاریخی نخواهند داشت.

عکسها:شبنم مقدم

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.