آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: در شرایط بسیار حساسی در جهان اسلام قرار داریم به طوری که تمام باطل در برابر حق، صف آرایی نموده و دشمن برای تخریب مبانی ارزشی اسلام برنامه ریزی کرده است.

دشمن برای تخریب مبانی ارزشی اسلام برنامه ریزی کرده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار اسدالله دهناد سرپرست شرکت مخابرات کشور، ضمن محکوم کردن مجدد حادثه منا، افزود: اتفاقی که در منا به وقوع پیوست از حوادث بسیار تلخ و سنگین دنیای اسلام بود و باعث جریحه دار شدن قلب مسلمانان شد.
آیت الله نوری همدانی در ادامه بیان کرد: دشمن با تمام وجود و امکانات و ابزار به صحنه آمده، این به صحنه آمدن دشمن تنها مربوط به این زمان نیست، بلکه در طول تاریخ نیز اینگونه بوده است، مهم این است که بتوانیم در برابر باطل ایستادگی و مقاومت کنیم و با برنامه، تدبیر و منطق با دشمن مقابله کنیم.
وی اظهار داشت: در زمان پیامبر اکرم (ص) دشمنان با استفاده از هر دو نوع جنگ نرم و سخت نمی گذاشتند مبانی ارزشی اسلام به مردم برسد و در راه ابلاغ پیام دین و تبلیغ پیامبر(ص) فتنه های زیادی را ایجاد کردند و این شرایط هم در دنیای فعلی حاکم می باشد.
وی به یک نمونه از جنگ نرم در زمان پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن علنا دست به تبلیغات علیه ولایت می زد و با این تبلیغات می خواست، چهره ولایت را سیاه جلوه دهد.
این مرجع تقلید افزود: دستگاه خلفای بنی امیه از طریق تبلیغات سوء و دادن پول طوری عدالت امام علی(ع) را زیر سوال بردند که مردم جاهل باور کرده بودند با اینکه مردم آشکارا عدالت امام علی(ع) را می دیدند؛ اما تبلیغات دشمن، چشم آن ها را بسته بود و فکر می کردند امام علی(ع) و شیعیان عدالت ندارند.
وی گفت: عمروعاص در بین مردم شام، ایجاد فتنه می کرد و حکومت امام علی(ع) را به تمسخر می گرفت و می گفت، امام علی(ع) به درد حکومت نمی خورد چون انسان شوخ طبعی است، حکومت را نمی شود از طریق شوخ طبعی اداره کرد، بنابراین اینگونه اتفاقات و مسائل نشان می دهد که دشمن حتی در جنگ نرم برای از بین بردن مبانی ارزشی و اعتقادی اسلام برنامه ریزی دقیقی کرده است.
وی به معنای بصیرت و عقل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تشخیص حق از باطل همان معنای بصیرت است و در شرایط فعلی جامعه ما نیازمند به عقل برای دشمن شناسی است.

** از علم و تکنولوژی برای اعتلای انقلاب استفاده کنیم
آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه مساله ارتباطات از موضوعات مهم در هر جامعه ای به شمار می رود، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش های فراوانی برای بهبود این عرصه به وجود آمده که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اینکه در این چند سال پیشرفت های خوبی در عرصه مخابرات داشته ایم، افزود: باید از علم و تکنولوژی برای اعتلای نظام، انقلاب و جامعه اسلامی بهره برد و مخابرات نیز از این قضیه مستثنا نمی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.