رییس مجلس شورای اسلامی فاجعه منا را یک امتحان الهی توصیف کرد و گفت: در معرض امتحان قرارگرفتن پختگی می‌آورد.

فاجعه منا یک امتحان الهی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در آخرین برنامه سفر کاری یک روزه خود به شهرستان ساوه طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای این شهرستان که در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شده بود خاطرنشان کرد: مکه و مدینه باید امن باشد و این سفارش الهی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: فاجعه منا یک امتحان الهی بود و نتیجه این امتحان این است که یک ملت را آبدیده و پخته می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که اهل مجاهدت نباشد سرافکنده است حتی اگر منابع زیادی داشته باشد گفت: ما در منطقه کشورهایی داریم که علی رغم اینکه پول زیادی دارند اما اگر وزیر خارجه آمریکا به آن‌ها زنگ بزند سمعا و طاعتا حرف او را می‌پذیرند اما در کشور ما حتی بخشدار یک منطقه هم حرف آمریکایی‌ها را نقد می‌کند.

رییس مجلس در ادامه سخنان خود افزود: طبق اطلاعات، آمار کشته شدگان فاجعه منا بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام می‌کنند اما دولت عربستان در اعلام آمار مخفی کاری می‌کند.

وی با اعتقاد به اینکه این حادثه می تواند با یک تدبیر فوری رفع شود گفت: متاسفانه حاجیان در سخت‌ترین شرایط اعمال‌شان را انجام دادند اما با یک بی تدبیری دچار چنین فاجعه‌ای شدند و هنوز هم تعداد قابل توجهی شناسایی نشدند اما دولت سعودی همراهی لازم را نمی‌کند.

وی تاکید کرد: آنچه که ما حقیقتا می خواهیم این است که حتی یک نفر از ایرانی‌ها بدون شناسایی باقی نماند و این کمترین حق کشور ما از دولت سعودی است.

لاریجانی با تاکید بر این نکته که در درون این اتفاقات ما باید طی طریق کنیم و پخته شویم به امتحان الهی ملت ایران در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ملتی که آن زمان تحت امتحان قرار گرفت امروز سرافراز است. آن زمان هیچ کس فکر نمی کرد امام بتواند حرکتی ایجاد کند که یک ملت با جان و دل به آن بپیوندد.

وی یادآور شد : در دوران دفاع مقدس همه دولت‌ها پشت سر صدام بودند همان‌هایی که امروز پشت سر مساله هسته‌ای ایران یاوه‌گویی می‌کنند و ایران در آن مقطع تنها بود و تنها کشور سوریه کمک‌های کمی از نظر نظامی به ایران داشت.

وی گفت: ملت ایران در دفاع مقدس نیز بهای سنگینی داد اما سربلند بیرون آمد.

لاریجانی گفت: در 12 سال که ما در تحریم هسته‌ای بودیم سختی های زیادی کشیدیم اما ایستادگی کردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.