معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: قویا به مقامات عربستان پیام دادیم تا یکایک مفقودان ما تعیین تکلیف نشوند و به ایران بازنگردند جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع مفقودان را پیگیری می‌کند و تماس‌های دیپلماتیک برای این منظور جریان دارد.

پیام جدی ایران به عربستان برای تعیین تکلیف مفقودان فاجعه منا
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایسنا، حسین امیرعبداللهیان افزود: برخی از کشورها با مقامات عربستان توافق کرده‌اند که جان‌باختگان آنها در مکه مکرمه دفن شوند اما جمهوری اسلامی ایران نه تاکنون درخواستی را از خانواده ها در این باره داشته است نه به مصلحت می دانیم که چنین اجازه ای به عربستان داده شود زیرا تعیین سرنوشت مفقودان باقیمانده برای ما مهم است و قطعا برای خانواده‌های آنها هم مهم است که پیکرهای جان باختگان آنها به ایران منتقل شود.

وی در ارتباط تلفنی با برنامه "تیتر" شبکه خبر با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تعیین وضعیت مفقودین حادثه منا و اهمیت این موضوع برای کشور اظهار کرد: در این راستا تمامی تلاش های دیپلماتیک برای تسریع روند جریان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    تلاش هاي ديپلماتيك دولت بايد از حالت تذكر شفاهي به سفير فرا تر رود و جنبه اسنادي پيدا كند تا در آيند و از طريق دادگاه هاي بين المللي قابل پيگيري باشد . در غير اينصورت آب در هاون كوبيدن است. همچنين لازم است تا با همكاري قوه قضاييه از هم اكنون تمام بازماندگان شهداي منا بصورت رسمي داد خواستي را تهيه و طرح دعوا از آل سعود داشته باشند .